Szinte meg sem lepődünk: már a Maseratinak is van hibrid szabadidőjárműve

Szinte meg sem lepődünk: már a Maseratinak is van hibrid szabadidőjárműve

Sport-SUV a javából: 48 voltos mild hibrid technológiával csökkenti a Levante károsanyag-kibocsátását és fogyasztását a Maserati.

A jelen állás vizsgálata előtt kanyarodjunk vissza a múltba, hogy az elgondolásokat és azok esetleges időközbeni változásait megfigyelhessük.

„Soha nem gyárt villanyautót a Maserati. Szükségünk van a belső égésű motorra, márkánk lényege a nyers érzelem.” – nyilatkozta éppen két évvel ezelőtt, 2019. május elején a márka amerikai vezetője. Mint idővel tapasztaltuk, a Levante szabadidőjármű bevezetésével behódolt napjaink legfontosabb piaci trendjének a Maserati, de a másiknak nem fog: soha nem készít belső égésű motor nélküli modellt a márka, ígérte annak észak-amerikai főnöke Al Gardner. Tehát a kijelentését pontosan értelmezve, nem a hibridek elől zárkóztak el, hanem a teljes villamosítástól. Látszik is ez a trend, amit Gardner anno a Motor Trend magazinnak felvázolt: 2021-re teljesen lecserélik a kínálatot, bejön két vadonatúj modell – egy sportautó és egy középkategóriás crossover –, valamint öntöltő és plug-in hibridek sora, tisztán elektromos hajtásláncot viszont soha nem fog kínálni a Maserati, ígérte akkor a főnök. Persze ez majd idővel elválik, hiszen reflektálni kell a kor szavára a túlélés érdekében. (A márka eladásai 2018-ban 28 százalékkal estek, a következő évben 40% fölé ment ez a mutató.) A feltámadás pedig manapság elképzelhetetlen kínai sikerek nélkül, márpedig a hatalmas ázsiai piacon igen nagy keletje van az elektromos modelleknek.


Lássuk akkor mi történik a jelenben. Ha már SUV, legyen kövér: kétliteres, soros négyhengeres turbómotorhoz társított, 48 voltos mild hibrid rendszerrel mutatkozott be a Maserati Levante. A hajtáslánc egyéb komponensei – a nyolcfokozatú automata váltó, az összkerékhajtás és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű – emellett változatlanok. Nóvumot várjunk, ne csodát, hiszen a hibrid soha nem pótolja majd a V8-as Trofeót, de a hathengeres dízel és benzinmotorokkal képes felvenni a versenyt, ráadásul meglepő módon könnyebb azoknál. Legnagyobb teljesítménye ígéretes 330 LE, maximális forgatónyomatéka 450 Nm, s lomhának nem mondható; az autó végsebessége meghaladja a 240 km/órát, álló helyzetből 6,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Mivel olasz autóról van szó, figyelnek a stílusra és adnak a részletekre: a hibrid modellhez speciális, háromrétegű kék fényezést dolgoztak ki. Ezzel harmonizálnak a kék részletek: az oldalsó légbeömlők, a féknyergek vagy a C-oszlopon lévő logó. A beltér is ezzel harmonizál: az utastérben az ülések öltésein és más pontokon jelenik meg a kék tónus. A csúcstechnikát az infokommunikáció terén is képviseli a modell, a kéttonnás Levante Hybrid fedélzeti funkciói is vezérelhetők, illetve ellenőrizhetők okostelefonos applikáción keresztül.

Itt tartunk most, a felemlített „nyers érzelem” és a kurrens technika párosításának mintáját tanulmányozva. Felmerül a kérdés: fokozódik annyira a piaci nyomás, hogy egy-két év múlva mégiscsak egy már egy teljesen elektromos Maseratit fogunk tesztelni?