Amikor a BMW nemrég bemutatta a vadiúj, nagy teljesítményű M8-as szériájának Coupe és Cabrio modelljeit, már akkor sejthető volt, hogy a négyajtós Gran Coupe változat sem várat majd sokat magára. Az idő pedig most el is érkezett a sorozat harmadik darabjának leleplezésére. A „limuzinosított” kocsi a már ismerős erőforrást kapta, a gyártó azonban tartogat néhány, csak erre a verzióra jellemző különlegességet.
Az M8 Gran Coupe-ban ugyanaz a 4.4 literes, nyolchengeres ikerturbós motor dobog majd, ami a kicsit korábban bejelentett márkatársaiban. Mindez 600 lóerőre és 750 Nm-es csúcsnyomatékra elegendő, amit a nyolcfokozatú váltó juttat el a kerekek felé. Az alapváltozat ezzel a teljesítménnyel a tesztek alapján 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a 200-as tempót pedig 11,2 mp alatt éri el.
Nem véletlenül használtuk az „alapváltozat” kifejezést, hiszen – a megfelelő felár ellenében – választható a Competition-modell is, amely már 625 lóerős, a gyorsulása így két tizedet javul, mind a 0-100-ig, mind a 0-200-ig tartó sprint során. A végsebesség szintén attól függ, mennyit hajlandó fizetni a tulajdonos. A szériaváltozatba ugyanis 250 km/h-nál működésbe lép a limiter, amelyet az M Driver’s Package megrendelésével lehet kiiktatni – így akár 305 km/h-ra is képes a kocsi.
Ezzel természetesen ez lesz a 8-as széria legerősebb Gran Coupé modellje. Az izmosabb motoron kívül pedig az is megkülönbözteti az elődöktől, hogy ennél a verziónál már az alapfelszerelés része az adaptív csillapítású futómű. Ez azt jelenti, hogy a rendszer képes az útminőségtől – és a sofőr választásától – függően változtatni a lengéscsillapítók beállításait.
A BMW M8 Gran Coupe ára a hírek szerint az Egyesült Államokban 130 ezer dollárról (átszámítva csaknem 40 millió forintról), míg Európában 165 ezer euróról (kb. 56 millió forintról) indul – erre jöhetnek még a fentebb már említett, több milliós tételt jelentő extrák. A jelentős különbség egyik oka lehet, hogy az autó magas fogyasztása (10,5-10,7 liter) miatt lehetetlen a károsanyag-kibocsátását olyan szinten tartani, hogy az megfeleljen a rövidesen szigorodó EU-s előírásoknak. Márpedig ez bírságot von majd maga után, amelyet úgy fest, a BMW előre „belekalkulál” az európai árba.
A most bemutatott Gran Coupe a normál kupé változatnál nagyjából 20 centiméterrel hosszabb, így éppen átlépi az 5 méteres határt. Ezt leszámítva viszont külsőleg nem sok minden különbözteti meg tőle. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne egy kicsit exkluzívabbá varázsolni az autót. A BMW a tervek szerint legyárt egy 400 darabot számláló First Edition szériát, amelyeknek tagjai egyedi zöld fényezést és bronzszínű díszitőelemeket kapnak majd. Ezek, a többi változattal együtt, várhatóan jövő tavasszal kerülnek a szalonokba.