Íme, a Maserati új „zászlósautói”

Íme, a Maserati új „zászlósautói”

Meg kell hagyni, Olaszországban tudják, mi az a stílus. A Maserati a napokban két új modellel állt a nyilvánosság elé, az emlékezetes belépő kedvéért pedig „elővették” egy harmadik, egyébként a másik kettővel „rokon” autójukat is, hogy elkészíthessék azokat a fényképeket, ahol a 3 kocsi egymás mellett, ügyes színválasztással az olasz zászlót idézi meg. Persze az ötletes fotónál a többséget alighanem sokkal jobban izgatja, mit is tudnak a vadiúj Trofeók.

A jól komponált felvétel közepén látható Levante Trofeo már 2018 óta a piacon van, balján és jobbján azonban a kollekció új darabjai jelennek meg: zöldben a Quattroporte Trofeo, pirosban pedig a Ghibli Trofeo. Mindkettőben a Ferrari által jegyzett 3.8 literes, nyolchengeres, biturbós motor „dobog”, amely 580 lóerőt és 730 Nm-es csúcsnyomatékot kölcsönöz a szedánoknak.

Maga az erőforrás már a Levante Trofeóban is ott volt, ám némi továbbfejlesztésnek (és az alacsonyabb tömegnek) köszönhetően a Ghibli és a Quattroporte még többet tud kihozni belőle. A hivatalos végsebesség mindkét új modell esetén 326 km/h, a 0-100-ig tartó sprinthez pedig a Quattroporte Trofeónak 4,5, a Ghibli Trofeónak pedig 4,3 másodpercre van szüksége.

Forma–1 rajongó olvasóink ehhez némi gúnnyal talán hozzáteszik, hogy a legutóbbi brit futam rajtjakor az említett 4,3 másodperc alatt Esteban Ocon nem 100, hanem 200 km/h-ig gyorsult a Renault-val – de persze ez az összehasonlítás meglehetősen igazságtalan, hiszen utcai sportautóhoz képest az új Maseratik adatai is szédületesek.

Könnyen lehet egyébként, hogy a most leleplezett kocsik lesznek az utolsók a nagy múltú olasz gyártónál, amelyekbe Ferrari-motorok kerülnek, korábban ugyanis a maranellóiak első embere, Louis Camilleri arról beszélt, jelenleg nem tervezik meghosszabbítani 2021-2022-ben lejáró motorszállítói megállapodásukat a Maseratival.

A hírek szerint azonban nem kell az „elgyengüléstől” félteniük a márka szerelmeseinek a Maseratit, szeptemberben ugyanis érkezik az MC20 nevű, kétüléses sportautójuk, benne egy saját fejlesztésű 3.0 literes, hathengeres Nettuno erőforrással, amely, ha minden igaz, 630 lóerőt tud majd „letenni az aszfaltra”. Addig azonban az itáliai lobogó darabkái, azaz a Trofeók jelentik a csúcsot házon belül.