„Itt volt az idő, hogy elkészítsük a versenyautózás élményét nyújtó utcai kocsik legújabb zászlóshajóit.” Ezzel a mondattal vezette be hivatalos oldalán a BMW az M3-as és az M4-es vadonatúj változatainak bemutatását. Mi tagadás, a sportos érzetet illetően aligha lehet hiányérzete bárkinek, hiszen mind a négyajtós szedán, mind a kétajtós kupé figyelemre méltó paraméterekkel rendelkezik – és akkor a Competition kivitelekről még nem is beszéltünk.
Talán sokan emlékeznek még arra, hogy tavaly meglehetősen nagy felzúdulás kísérte a „ráncfelvarráson” átesett 7-es BMW leleplezését, a rajongók és a szakma jelentős részét ugyanis kis túlzással sokkolták az óriásra szabott hűtőmaszkok. A német cégnél akkor azt mondták, ebből nem lesz általános jelenség házon belül, ehhez képest a minap a legújabb modellek „veséi” láttán is elkerekedett néhányak szeme.
Más kérdés, hogy ha valaki esetleg zokon vette volna ezt a külső megoldást, az M3-as és az M4-es „belső értékei” már biztosan kiengesztelik. A kocsikba az S58B30T0 kódjelű, 3.0 literes, soros hathengeres motor kerül, amely az alapváltozatokban 480, a Competition modelleknél pedig 510 lóerős lesz. Előbbi verziók hatsebességes, kézi váltóval és hátsókerék-hajtással lesznek kaphatók, míg a Competition-höz már 8 fokozatú, automata váltó dukál, és ennél már elérhető az összkerékhajtás is, ami kuriózum az M3 történetében.
Érdekes, hogy a jókora teljesítménynövekedés ellenére az új kocsik dinamikája nem körözi le sokkal az elődökét. Az alapkivitelek 4,2 másodperc alatt érik el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, ami egyetlen tizedmásodpercnyi javulás a korábbi M4-esekhez képest. Azért gyorsan tegyük hozzá, hogy a Competition esetén ugyanez az érték már csak 3,9 mp. Ahogy az a BMW esetén nem szokatlan, az autók végsebessége 250 km/h-ban van korlátozva, ami egy kiegészítő csomag megrendelésével 290-re fokozható.
Bár a hírek szerint mind a vadiúj M3-asok, mind az M4-esek túl vannak a nürburgringi teszteken is, a gyártó legkorábban jövő márciusra ígéri az első példányok leszállítását, az úttörő összkerekes változatokra pedig egy kicsivel még többet kell majd várniuk a leendő tulajdonosoknak. Vagyis azoknak, akik kifizetik a típustól és az egyéb részletektől függően várhatóan 80 és 90 ezer euró (átszámítva nagyjából 29-33 millió forint) közti vételárat.