Újra meghódítaná Európát a Lancia

Sokan örültek a Stellantis autóipari konszern közelmúltbeli ígéretének, mely szerint irányításuk alatt azok a patinás márkák is kísérletet tehetnek a megújulásra, amelyek finoman szólva sem a legszebb napjaikat élik. Mindez mások mellett a nemzetközi téren mára teljesen láthatatlanná vált Lanciának is egy végső esélyt biztosíthat a fennmaradásra. A 116 esztendős brand vezetősége a minap el is árulta, milyen stratégiával – és legfőképpen milyen autókkal – próbálnak visszatérni a siker útjára!

A Lancia jelenleg egyetlen modellt forgalmaz, azt is csak odahaza. Igaz, az Ypsilon nevű kisautó (képünkön) legalább meglehetősen népszerű: tavaly több mint 40 ezret adtak el belőle Olaszországban, ahol ezzel a toplista közvetlen élmezőnyébe tartozik. A cég határozott célja a külföldi térnyerés, ennek jegyében egy friss bejelentés szerint elkezdtek dolgozni egy európai kereskedőhálózat kiépítésén. Ha hinni lehet a híreknek, hamarosan 100 Lancia-szalon nyílhat a kontinens 60 nagyvárosában. Arról, hogy a „szórásba” Budapest is beleesik-e, egyelőre nem szól a fáma, a Lanciánál egyelőre Németországot, Franciaországot és a Benelux-államokat jelölték meg elsődleges célpontként.

A helyszíneknél azonban egy fokkal érdekesebb a várható modellkínálat. Az első mérföldkő 2024-ben jöhet el, méghozzá az említett Ypsilon legújabb generációjának képében. Ennek a tervek szerint lesz egy mikróhibrid változata, amelyben a házon belül a Peugeot-k által is előszeretettel használt 1.2 literes, PureTech háromhengeres benzinmotor továbbfejlesztett verziója kap helyet.

Könnyen lehet azonban, hogy ez lesz az utolsó belsőégésű erőforrással felszerelt Lancia, ugyanis már az Ypsilon frissítése során is érkezik egy 136 lóerős, teljesen elektromos variáns, amely a napvilágot látott részletek alapján az Opel Corsa-e és a Peugeot e-208 testvérmodellje lesz. A jelenlegi Ypsilon 3,8 méteres hosszához képest így garantáltnak tűnik némi növekedés, a leendő újdonság így már a kisautó- és az alsó középkategóriás szegmensek határán egyensúlyozhat majd.

A többi beharangozott modell még inkább távlati tervnek számít, de azért érdemes kitérni rájuk. A Lancia 2026-ban feltámaszthatja az Aurélia nevet, amely alatt egykor szedánok, kupék, sőt nyitott tetős modellek is futottak. Nem meglepő módon az új Auréliák már kizárólag elektromos hajtással készülő SUV-ok lesznek, amelyek a Stellantis olyan, fejlesztés alatt álló autóival ápolnak majd közeli rokonságot, mint a Peugeot 3008, a Citroën C5 Aircross, a DS7 Crossback vagy az Opel Grandland új variánsai. Két évvel később pedig egy másik legendás név, a Delta is visszatérhet, méghozzá egy olyan modellként, amelynek alapjai a következő generációs Peugeot 308-asokkal és Opel Astrákkal egyezhetnek meg.

Ahogy közeledik majd a márka megújulásának igazi kezdete, minden bizonnyal egyre több konkrétumot tudunk meg a leendő Lanciákról, de addig is az szinte biztos: már csak a dicső hagyományokra való tekintettel is sokan drukkolnak, hogy az újjászületés, és vele az Olaszországból történő „kitörés” eredményes legyen.