Mégis eljut Európába az új Bronco

Mégis eljut Európába az új Bronco

A Ford nemrég bejelentette, hogy a jelenleginél sokkal „amerikaibb” kínálattal akar jelen lenni Európában. Hogy ez pontosan mit takar, azzal kapcsolatban a márka új szlogenje is sokatmondó: „Adventurous Spirit”, azaz „Kalandvágyó szellem”. A gyakorlatban pedig ez azt jelenti, hogy a vállalat mifelénk (is) egyre inkább a SUV-okra és a tehergépjárművekre helyezi a hangsúlyt, miközben lényegében kivonul a kisautós szegmensből. Ennek a törekvésnek az újabb fontos állomása az a friss fejlemény, mely szerint – a korábbi tervekkel ellentétben – mégiscsak forgalmazni fogják az öreg kontinensen a nemrég „felélesztett” Broncót.

A két- és négyajtós kivitelben is készülő Bronco nagy jelentőséggel bír a Ford történelmében, hiszen annak idején ez volt a cég első SUV-modellje. Eredetileg 1966 és 1996 között, öt generáción át gyártották, majd a piaci igények átalakulása miatt negyedszázadra „parkolópályára” került. A hatodik generáció 2021-ben debütált, méghozzá olyan külsővel, amely a legelső változatok stílusjegyeit is magán hordozta.

A „felmelegítés” telitalálatnak bizonyult, a Ford Bronco ugyanis rövid idő alatt is jókora szeletet tudott kihasítani magának az USA-ban egyébként is felfutásban lévő közepes méretű SUV-szegmensben: az első évében lekörözte a Toyota 4Runner eladásait, és igencsak megközelítette legnagyobb riválisa, a Jeep Wrangler számait is.

A fejlett off-road képességekkel is felvértezett szabadidő-autó hazájában háromféle hajtással is elérhető, ezek közül nem meglepő módon a legkevésbé környezetbarát 3.0 literes, hathengeres, ikerturbós erőforrás nem jut el Európába. Helyette a 2.3 literes, I4-es, valamint a 2.7 literes, V6-os motor jelenti majd az itteni választékot, előbbi 300, utóbbi 330 lóerővel. Az alapértelmezett a 10 sebességes automata váltó lesz, de a kisebbik motor 7 sebességes kézi váltóval is rendelhetővé válik.

A Bronco sajtóértesülések alapján már 2023 tavaszán megjelenhet a mi földrészünkön, ahol 60 ezer eurós, vagyis forintban kifejezve kb. 24,2 millió forintos indulóárral lehet kalkulálni. Az amerikai életérzésre vágyó európai vásárlókat megcélzó kocsi ezzel elsősorban a már említett Jeep Wrangler, a Land Rover Defender vagy épp az Ineos Grenadier riválisává válik.

Abban pedig biztosak lehetünk, hogy a Bronco exportja nem az utolsó merész húzás a Ford részéről. A detroiti székhelyű cég a közelmúltban közölte, hogy a Mondeo és a Fiesta pályafutása is hamarosan véget ér (csakúgy, mint az S-Max-é és a Galaxy-é), helyettük pedig alighanem még több „vérbeli amerikai” típussal töltik majd fel az itteni palettájukat.