Megjött a hibrid Jeep Wrangler!

Megjött a hibrid Jeep Wrangler!

A Jeep a „4xe” jelöléssel illeti plug-in hibrid modelljeit, a Compass és a Renegade után pedig immár a Wrangler is kapott egy ilyen verziót. A Stellantis csoporthoz tartozó amerikai márka szerint ezzel egyrészt a környezetbarátabb mindennapi autózásra vágyók kapnak egy újabb választási lehetőséget, másrészt azoknak sem kell csalódniuk, akiknek egy Jeeptől elvárt klasszikus értékek, mint az erőteljes vezetési élmény és az off-road képességek, a legfontosabbak.

A Jeep nevet éppen 80 esztendővel ezelőtt ismerte meg a világ, a második világháborúban gyártott Willys MB katonai terepjáró révén. A cég palettáját ma már inkább a modern elvárásoknak megfelelően készülő városias szabadidő-autók uralják (tavaly pl. a Grand Cherokee volt a legkelendőbb modelljük), de azért vannak még olyan „utolsó mohikánok”, amelyek külső jegyeikben hűek maradtak a vérbeli off-road gyökerekhez.

Közéjük tartozik a Wrangler is, amelynek legerősebb piaca finoman szólva sem Európa: a legutóbbi három esztendőben az USA-ban rendre több mint 200 ezer kelt el belőle, míg az öreg kontinensen évente csak kb. 7 ezren voltak vevők rá. Alighanem ezen az arányon szeretne most változtatni a cég azzal, hogy a minap bemutatták a tölthető hibrid változatot, amely Európában, így többek közt Magyarországon is elérhető lesz. No, nem épp olcsón, specifikációtól függően ugyanis 22,89-23,8 millió forintot kérnek érte.

Ezért cserébe egy 2.0 literes, négyhengeres turbómotorral felszerelt kocsit kapunk, ahol egy 45 és egy 136 lóerős villanymotor segít be a hajtásba. A rendszerteljesítmény így a hivatalos adatok szerint 380 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 637 Nm, és mivel utóbbi az elektromos autózás egyik fontos erényeként folyamatosan, szinte álló helyzetből rendelkezésre áll, a Wrangler 4xe a „hagyományos rokonainál” jobban is megállhatja a helyét a nehéz terepeken.

Az akkumulátor kapacitása 7,4 kWh, és nagy teljesítményű fali töltővel mintegy 3 óra alatt nyeri vissza 100%-os állapotát. A Jeep a tesztek alapján úgy számol, vadonatúj kocsijuk akár 50 km-t is meg tud tenni tisztán elektromos üzemmódban, fogyasztása pedig ideális esetben 3,5 liter/100 km is lehet. Szakértők hozzáteszik, ez meglehetősen optimista várakozás, az USA illetékes környezetvédelmi hivatala (EPA) ugyanis korábban 25 mérföldes (kb. 40 kilométeres) hatótávval és 4,8 literes átlagos fogyasztással kalkulált.

Nem a 4xe egyébként az egyetlen új Wrangler, amivel a Jeep a 80. évfordulót ünnepli, szintén idén érkezik a Rubicon 392 névre keresztelt verzió, 6.4 literes, nyolchengeres motorral és 470 lóerővel – és igen, a paraméterek alapján jól gondoljuk: ez aligha jut majd el Európába…