A Stellantis konszern annak idején ígéretet tett arra, hogy az égisze alá tartozó mind a 14 autómárka megkapja a lehetőséget arra, hogy palettája megújításával megpróbáljon talpon maradni ebben a szélsebesen változó iparágban. Az Alfa Romeo esetében ennek a bizonyos megújulásnak az első fontos lépcsőfoka a Tonale nevű kis méretű SUV, amelynek leginkább progresszív, plug-in hibrid változata a minap vált rendelhetővé a vezető európai piacokon.
Az Alfa Romeo Tonale történetében benne van minden, ami a szektor közelmúltját jellemzi: a típust még 2019-ben lengette be az olasz gyártó, azonban a koronavírus-járvány és az azt kísérő ellátási nehézségek miatt a debütálása folyamatosan csúszott. Most már azonban tényleg csak karnyújtásnyira van, hogy a hosszú évek után első vadonatúj Alfa Romeóval szembetalálkozzunk az utakon.
A Stelviónál valamelyest kisebb, egyébként szintén egy észak-olaszországi hágóról elnevezett Tonale az eredetileg a Fiat által kifejlesztett 199-es platform egyik variánsára épül, amelyet a vállalatbirodalmon belül a Jeep Compass és a Jeep Commander is használ. A kompakt szabadidő-autó dízeles, benzines, valamint mild hibrid verzióban is készül, de a brand jövője szempontjából a Plug-In Hybrid Q4 kapja a legnagyobb figyelmet, amely az első konnektorról tölthető, egyben az első tisztán elektromos üzemmódra is képes Alfa Romeo a cég 113 éves történetében.
Utóbbi kocsiban egy önmagában kb. 180 lóerős, 1.3 literes, turbós benzinmotor és egy 122 lóerős villanyerőforrás található, a kombinált rendszerteljesítmény így mintegy 280 lóerő. Ennek a figyelemre méltó adatnak is köszönhetően a plug-in hibrid Tonale annak ellenére dinamikusnak mondható (6,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra), hogy a „hagyományos” testvéreihez képest több mint 200 kilogrammal nehezebb. Ennek „felelőse” nem meglepő módon jelentős részben a 15,5 kWh-s lítiumion akkumulátor, amely a tesztek alapján 70-80 kilométer megtételét teszi lehetővé teljesen elektromos módban – azaz hazánkban például kényelmesen jogosult zöld rendszámra.
A tömegen kívül még egy tényező akad, ami menetrendszerűen növekszik az elektromos rendszerek beépítésével: az ár. A tölthető hibrid Tonale a friss információk alapján Angliában 45 ezer fontról, azaz átszámítva mintegy 20 millió forintról startol, ezzel többek közt a BMW X1 és a Volvo XC40 plug-in hibrid modelljeivel kerül „egy ligába”.
A legújabb, alternatív meghajtású Tonale pedig természetesen csak az első lépést jelenti az Alfa Romeo bevezetőben említett megújulásában: az ígéretek szerint a Stellantis ernyőjén belül ez lesz az első márka, amelyik teljes egészében átáll a villanyautók gyártására, akár már 2027-től.