Megjött a „visszatérő” Maserati!

Megjött a „visszatérő” Maserati!

Annyiszor hallottuk már egy-egy újonnan bemutatott kocsi kapcsán, hogy „ezzel új korszak nyílik a márka történetében.” Nem ritkán ez csak egy elcsépelt közhely, amivel megpróbálják növelni az adott modell jelentőségét – azonban a nemrég debütált, és a minap Magyarországra is megérkezett, Maserati MC20-ban tényleg van valami, ami miatt indokolt lehet új fejezetről beszélni. Lássuk, mit érdemes tudni 2021 legszebb szuperautójáról!

A Maserati eladásai 8 évvel ezelőttig jócskán évi 10 ezer darab alatt maradtak. Ekkor kezdődött az olaszok „terjeszkedése”, ugyanis a hatodik generációs Quattroporte-tal előbb a Mercedes S-osztály, majd a Ghiblivel a Mercedes E-osztály és a BMW 5-ös széria által uralt területekre merészkedtek. Néhány évvel később aztán a Levante nevű SUV piacra dobásával végképp a trendekhez igazodó „tömegtermelés” útjára léptek – az ugrásszerűen emelkedő számok pedig pénzügyileg igazolták is a tervet.

Azért kezdtük ennek felelevenítésével, hogy kiderüljön, miért is fogalmaznak az MC20 kapcsán úgy, hogy a Maserati ezzel visszatér a csúcsteljesítményre képes sportautók világába. Előzménye persze volt, például a 2004-05-ben gyártott MC12, amely az Enzo Ferrari (Type F140) alapjaira épült, és végül összesen 62 példányban készült (50 eladásra, 12 versenyzésre). Ezek után érdekes, hogy éppen a most érkező MC20 az, amelyik szakít a Ferraritól „kölcsönvett” motorok hagyományával, hiszen saját fejlesztésű erőforrás dobog benne.

Méghozzá egy középre kerülő, 3.0 literes, V6-os biturbó, amely 630 lóerős teljesítményre és 730 Nm-es nyomatékra képes, és egy nyolcfokozatú automata váltóval került párba. Ennek köszönhetően a jellegzetes, sirályszárnyas ajtókkal felszerelt kocsi a tesztek alapján 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 325 km/h környékén lehet.

És ha mindez még nem lenne elég ahhoz, hogy az immár hazánkban is rendelhető MC20-ast mérföldkőnek nevezzük a Maserati életében, érdemes hozzátenni, hogy az olasz gyártó jelezte, a kocsi platformja az elektromos hajtásláncot is képes befogadni. Ez pedig lényegében egyet jelent azzal, hogy hamarosan meg is érkeznek majd a részletek a villanyos változatról, amire először lenne példa a cég több mint 100 éves történetében.

Az új korszakot nyitó modell fogadtatása egyébként meglehetősen jóra sikerült, nemrég ugyanis az ezúttal csak a virtuális térben megrendezett Nemzetközi Autófesztiválon elnyerte a 2021-es év legszebb szuperautójának járó elismerést. A kérdés már csak az, a szakma után mit szól hozzá a közönség!