Elképesztő összeget fizettek ki a napokban egy aukción a Bugatti Chiron Profilée nevű sportkocsiért: az RM Sotheby’s által szervezett párizsi eseményen végül 9,7925 millió eurónál, azaz átszámítva kb. 3,78 milliárd forintnál ért véget a licitálás. A csillagászati ár persze nem véletlen, hiszen azonkívül, hogy egy lélegzetelállító hiperautóról van szó, ez volt egy kultikus típus legeslegutolsó megvásárolható példánya.
Amikor a 114 éves múltra visszatekintő Bugattinál megálmodták a Chiron Profilée-t (amely a nevével az 1930-as évekbeli, legendás versenyautójukat idézi meg), még arról szóltak a tervek, hogy a számos egyedi vonással felvértezett változat, ha csak limitált szériában is, de sorozatgyártásba kerül majd. A forgatókönyveket aztán a francia vállalat által sem várt mértékű kereslet átírta: a tehetős vevők olyan gyorsan „elkapkodták” a gyártásba szánt 500 db Chiront, hogy végül erre a különleges verzióra nem maradt kapacitás.
Addigra azonban a Profilée már túl volt a teszteken is, így a cégnél úgy döntöttek, egy példányban mégiscsak elkészítik. Ez a valóban egyszeri és megismételhetetlen modell került tehát most kalapács alá, és lett minden idők legdrágább olyan új autója, amely egy aukción talált gazdára. Más kérdés, hogy minden idők legborsosabb árú kocsijától még így is messze van, 2018-ban ugyanis egy ikonikus, 1963-as évjáratú Ferrari 250 GTO-ért nem kevesebb mint 70 millió dollárt, azaz forintban kifejezve csaknem 25 milliárdot „szurkolt le” valaki.
Az ehhez képest szinte „aprópénzért” elkelt Profilée a fentebb említett módon több részletében is különbözik a többi Chirontól. Ilyen a közvetlenül a karosszériába integrált hátsó szárny, amely a Bugatti közlése szerint jelentősebb stabilitást biztosít nagy sebességű autózásnál. A belső térben először használtak kézzel szőtt bőrt, és az Argent Atlantique fényezés is teljesen egyedi. Ezenkívül újdonság, hogy a Bugatti hűtőrácsainak jellegzetes, patkó alakja ezúttal a keréktárcsákon is visszaköszön.
A Profilée különlegességét fokozza, hogy nemcsak a 2016-ban debütált Chiron típus hattyúdalát jelenti, hanem nagy valószínűséggel a 8.0 literes, W16-os motorét is. Az ebben a variánsban 1600 lóerős teljesítményre képes erőforrásnak ugyanis vélhetően nem lesz helye a közelmúltban a Rimac vállalattal összeolvadó Bugatti jövőjében, amelyet – sok más autógyártóhoz hasonlóan – egyre inkább a villanyosítás határozhat meg. Azt persze nem állítjuk, hogy ebből a szempontból a kocsi megérte a mintegy 10 millió eurós vételárat (egy „alap” Chiront már harmadennyiből is meg lehetett szerezni), de az biztos, hogy az új tulajdonosnak egy igencsak exkluzív darabbal gazdagodott a vélhetően amúgy sem túl szerény járműparkja.