Megnövelte legújabb hiperautója darabszámát a Koenigsegg

Megnövelte legújabb hiperautója darabszámát a Koenigsegg

Nem szokatlan jelenség, hogy egy luxusmárka egy-egy különleges szériával idézi fel valamelyik korábbi, amúgy is felejthetetlen autója emlékét. A svéd Koenigseggnél ráadásul most nemcsak a legelső sorozatgyártású modelljük, a CC8S bemutatásának 20 éves évfordulója, hanem az alapító-cégvezető Christian von Koenigsegg 50. születésnapja is okot ad az ünneplésre. A vállalat a dupla alkalomra a CC850 sportkocsival „lepte meg” magát – és persze a dúsgazdag vásárlókat, akik máris „túligényelték” a lélegzetelállító hiperjárművet.

Mi tagadás, ha vannak autók, amelyek előtt érdemes tisztelegni, akkor az említett Koenigsegg CC8S mindenképp közéjük tartozik. A 2002-ben debütált kétajtós, középmotoros sportkocsi annak ellenére jelentett igen látványos belépőt a svéd cégnek az iparágba, hogy összesen 6 példányban készült. A CC8S-ben a maga korában a világ legerősebb közúti motorja dolgozott (egy a Fordtól érkező 4.6 literes, V8-as erőforrás), a formatervével pedig több rangos designdíjat is bezsebelt.

A targatetős járművön láthattuk először az azóta is a Koenigsegg védjegyének számító „dihedrális szinkron spirál” ajtókat, mely technológia lehetővé teszi, hogy az ajtók felfelé is 90 fokban elforduljanak. Az alapító által megálmodott, akkoriban forradalminak számító megoldás célja, hogy minimalizálja az ajtó kinyitásához oldalirányban szükséges helyet, de közben ne nyíljon olyan magasra, hogy beleütközzön a garázsok mennyezetébe. A 2016-ben debütált Regera óta a mechanizmus már motorikusan, gombnyomásra működik – és természetesen a most beígért csúcsautóból sem hiányozhat.

A rövidesen gyártásba kerülő kocsi alapját a tavaly megismert Jesko adja, bár mind a külső méreteket, mind a hajtást illetően akadnak újdonságok. A CC850 a vállalat hivatalos oldala szerint 4,36 méter hosszú, 2,02 méter széles és 1,13 méter magas lesz, és mindössze 1385 kilogrammot nyom majd. A mozgatásáról egy ikerturbós, 5.0 literes, V8-as motor gondoskodik, amely normál benzinnel 1185 lóerőt, míg E85-ös keverékkel 1385 lóerőt tud, maximális nyomatéka pedig 1385 Nm.

A Koenigsegg eredeti tervei félszáz példányról szóltak, azonban a kezdeti fokozott érdeklődést látva már most bejelentették, hogy 70-re emelik a darabszámot. Ha úgy vesszük, pont így tudnak frappánsan, egyszerre megemlékezni az alapító 50. születésnapjáról és a kultikus CC8S 20. évfordulójáról. Az árral kapcsolatos részletekkel még adós a svéd luxusgyártó, mindenesetre a közvetlen elődnek tekinthető Jesko 3 millió dolláros, azaz forintban kifejezve kb. 1,2 milliárdos „kezdőára” azért jó kiindulási alapnak tekinthető.