Megújul, de felismerhető marad a Škoda Kodiaq

Megújul, de felismerhető marad a Škoda Kodiaq

Küszöbön áll a Škoda Kodiaq második generációjának világpremierje, ennek megfelelően a cseh gyártó egyre több részletet árul el népszerű közepes méretű szabadidő-autója új változatáról. A minap a már végleges(nek tűnő) külső vonásokat is megmutató látványterveket is közzétették, amik alapján egyértelmű: a Volkswagen csoport „árérzékeny” vásárlókra szakosodott brandjénél ezúttal inkább az állandóságra szavaztak. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne néhány újdonság a SUV kapcsán – ezeket foglaltuk össze a carXpert szervizhálózat mostani bejegyzésében.

Ha a régi és az új Kodiaq-ot egy „Találja meg a 10 különbséget a két kép között” jellegű rejtvényben egymás mellé tennénk, a többségnek talán a „C” alakú, az alsó száruknál összeérő hátsó lámpák szúrnának először szemet. A Škoda a további változások között említi többek közt a TOP LED Matrix fényszórókat, illetve az átdolgozott első részt és hátsó lökhárítót is – azonban mindent egybevetve inkább beszélhetünk némi modellfrissítésről, mint nagyszabású korszakváltásról.

Mindez persze nem is csoda, a 2016-ban debütált típus esetén ugyanis a jelek szerint megvan a sikeres recept (legalább is erről tanúskodik a 7 esztendő alatt eladott 740 ezer példány), amitől kár lenne jelentősen eltérni. A kocsi ezzel együtt nem tudta elkerülni a mostanság szinte kötelező „megnyúlást”: elődjénél kb. 6 centivel hosszabb (4,76 méteres) lett, nagyjából változatlan szélesség (1,86 méter) és magasság (1,66 méter) mellett.

A kereskedésekbe a tervek szerint jövőre érkező, összkerék-meghajtással is elérhető SUV a VW konszern MQB Evo platformjára épül, ennek megfelelően a szintén ez idő tájt megújuló Volkswagen Tiguan számít a testvérmodelljének. Egy jelentős differencia azért akad a két jármű közt, az anyavállalat ugyanis a saját emblémája alatt futó autóját csak 5 üléses verzióban gyártja (7 ülésesnek ott van náluk a Tayron), míg a Kodiaq továbbra is rendelhető lesz három üléssoros kivitelben. Ennél a variánsnál az alapesetben 910 literes csomagtér a leghátsó sor ledöntésétől függően 340-845 literesre szűkül.

A jelenleg az utakon lévő Kodiaq-ok világszerte nem kevesebb mint 11 féle hajtáslánccal kaphatóak, ez a szám a második generációnál – eleinte – lényegesen alacsonyabb lesz. Az eddigi hírek alapján egy 150 és egy 193 lóerős, 2.0 literes turbódízel, valamint egy 150 lóerős, 1.5 literes (lágy hibrid rendszerrel felvértezett) és egy 204 lóerős, 2.0 literes turbós benzines motor alkotja az indulópalettát – kivétel nélkül hétsebességes, automata váltókkal felszerelve. Igazi újdonságként pedig érkezik a plug-in hibrid verzió, melynek alapját a 1.5 literes benzines erőforrás adja, kiegészítve egy villanymotorral és 25.7 kWh-s akkumulátorral. Utóbbi kocsi az ígéretek szerint akár 100 kilométert is megtehet majd tisztán elektromos üzemmódban, ami nemcsak a zöld rendszám kényelmes megszerzéséhez elegendő, hanem egy átlagos autós számára lényegében le is fedheti a napi használatot, ami meglehetősen jó beugró ahhoz, hogy az új elvárások közepette az új Kodiaq az elődjéhöz hasonló piaci sikert produkáljon.