A német roadster alapjait a Black Series kupénál kell keressük, de nem meglepően annál is erősebb és gyorsabb lett.
Mostanában a legek világát éljük, de többféle irány van. Vannak gyártók, melyek a leghosszabb hatótávolságú villanyautó megalkotásán fáradoznak, mások a legprofibb hibrid-kombinációk kidolgozásába ölnek rengeteg pénzt és energiát. A másik végletet azok a márkák jelentik, melyek sportautó-építő hagyományokkal rendelkeznek és fejükbe vették, hogy a belsőégésű motorok alkonyán még bemutatnak egy 124. nagy dobást: elkészítik egy, vagy több sportmodelljük végletekig kihegyezett változatát ‒olcsóbb mint újat fejleszteni ‒, mintegy végtisztesség gyanánt, a benzingőzős korszaknak emlékművet állítva. A tuningcégek pedig az amúgy is tuningolt csodákat tovább tuningolják, hogy ne nyamvadt 1000, hanem pl. 1500 felesleges lóerő álljon a t. vevő rendelkezésére, ha mondjuk 35-tel végig gurulgatna a riviérán.
A 2014-ben debütáló Mercedes-AMG GT-nek tavaly nyáron mutatkozott be az eddigi legdurvább változata: a kizárólag kupékivitelben gyártott Black Series a gyártó valaha készült legerősebb V8-as erőforrását vonultatja fel. Azonban akadhatnak olyanok, akik még ennek a 135 millió forintos listaárú csúcsmodellnek a 730 lóerős és 800 Nm-es produkciójával is elégedetlenek, számukra készült a Posaidon nyitható tetejű újdonsága. A 4 literes biturbó V8-as benzinmotor egy hétfokozatú automata váltón keresztül alaphelyzetben még „csak” 585 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre. A Posaidonnak most sikerült a sima Black Series bőven elegendő számait is felsrófolnia: nem kevesebb, mint 880 lóerőt és kereken 1000 Nm-t sikerült kicsikarnia a technikából. Megjegyzem: az AMG a csillagosok gyári tuningcége, tehát a Posaidon már egy hivatalosan „meghekkelt” masinához nyúlt hozzá, így amivel szembesülünk, az már a tupírozás tupírozása lesz, persze ettől még a kevés kiválasztottnak a legnagyobb örömére.
A megvadított tuningmodellnek, a roadster-hagyományokat követve, természetesen változatlanul csak a hátsó kerekei hajtottak. A 0-100-as sprintet alig 2,9 másodperc alatt teljesítő aszfaltvasaló végsebessége „Ferrari-ijesztegető” 360 km/h lett. Összehasonlításképpen megjegyezhetjük, hogy a gyári csúcsmodell 3,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és maximum 325-tel képes száguldani, tehát már annak sincs túl sok vetélytársa az Autobahnok (cél)egyeneseiben. Slusszpoén: mint említettük a Black Series csak kupéként kapható, viszont a top roadsterünk esetében nem kell lemondanunk a friss menetszelet jelentő kabrió-fílingről sem, már ha 300 km/ó környékén valaki erre vágyna.