Merre tovább, Renault?

Merre tovább, Renault?

Nagy tervei vannak a Renault nyáron kinevezett új vezérigazgatójának, Luca de Meónak. A korábban a Seat élén álló olasz üzletember most arról beszélt, a jelenleg az eladásaik nagyobb részét kitevő kisautókról a kompakt szegmensre helyeznék át a hangsúlyt. Ez pedig értelemszerűen magával hozhatja, hogy felhagynak egyes népszerű modelljeik gyártásával, míg másik típusok jelentős „újragondolás” után kerülhetnek a vevők elé.

De Meo szerint Európában most minden a kompakt szegmens körül forog, éppen ezért nekik is ezen a vonalon kell erősíteniük. A terv pontos részletei csak 2021 elején válnak ismertté (maga az új modellpaletta pedig inkább csak 2022-re állhat össze), ám a cég első embere elárulta, mik lesznek a változás legfontosabb sarokkövei. Eszerint például rövidesen megismerkedhetünk többek közt egy teljesen elektromos, kompakt SUV-val is.

Szó, ami szó, a franciákra rá is fér egy új stratégia, a nemrég publikált adatok szerint ugyanis az idei esztendő első felét negatív rekordot jelentő, 8 milliárd dolláros veszteséggel zárták. Ezért persze jelentős részben a koronavírus-járvány okolható, bár az is igaz, hogy más autóipari vállalatok a körülményekhez képest jobb eredményekkel zárták a mögöttünk hagyott hónapokat.

A fókuszban tehát az úgynevezett C és C+ szegmensek lennének, ahol a Renault zászlóshajói jelenleg a Megane és a Kadjar. Előbbi 2019-ben a maga 129 ezer értékesített példányával 9. helyen végzett a kompakt kocsik eladási toplistáján, jócskán lemaradva az éllovas Volkswagen Golftól (410 ezer), míg utóbbi tavaly a 7. legfelkapottabb kompakt SUV volt. Könnyen lehet, hogy ezek a modellek nemsoká jókora átszabáson mennek át, amiért a két frissen szerződtetett dizájner, Gilles Vidal és Alejandro Mesonero-Romanos felelnek majd.

Ezzel párhuzamosan a kisautókra kevesebb forrás juthat, ami némiképp meglepő annak tükrében, hogy jelenleg a Renault eladásainak 70%-át ezek adják, többek közt a Cliónak és a Capturnek köszönhetően. Luca De Meo szerint azonban veszélyes lehet ilyen mértékben támaszkodni egyetlen szegmensre, ezért is kerül sor a portfolió reformjára.

A vezérigazgató 2 milliárdos költségmegtakarításról beszélt, amelynek keretében a modellpaletta 20%-kal zsugorodhat. Az intézkedések legnagyobb áldozatai az olyan kevésbé kelendő típusok lehetnek, mint a Scenic és Grand Scenic, az Espace vagy épp a Talisman.

De Meo szót ejtett a Renault Csoport további márkáiról is. A Daciával kapcsolatban megjegyezte, az mindenképp megmarad alacsonyabb árfekvésű brandnek, de szeretnék jelentősen megerősítené az identitását, míg az Alpine-nak továbbra is az érzelmek kiváltása és a tehetősebb vevők megszólítása lesz a feladata.