Az amerikai Hennessey cég a közelmúltban nem kisebb tettre vállalkozott, mint az első olyan utcai autó piacra dobása, amely képes elérni az 500 km/h-s sebességet. Az állítólag még idén érkező, Venom F5 névre keresztelt kocsi műszaki paramétereiről már korábban is közöltek néhány részletet, a minap pedig azzal kapcsolatban is kaptunk némi adalékot, a karosszéria terén milyen megoldásokra van szükség ahhoz, hogy a jármű kibírja majd a szinte felfoghatatlan tempójú száguldást.
A tuningolásra szakosodott Hennessey Performance Engineering nevű vállalat lassan 30 éve létezik, igazán széles körű ismertséget azonban csak 2010-ben szerzett, amikor előrukkolt a Venom GT nevű modelljével. A Lotus Exige alapjain nyugvó jármű egyik példánya egy alkalommal 435 km/h-s sebességet ért el, ám a jelek szerint a fejlesztőkben még maradt „tartalék”, így elkezdtek dolgozni a még gyorsabb utódon, a Venom F5-ön.
A névválasztás nem véletlen, a tornádók erejét mérő Fujita-skálán ugyanis éppen az F5 a legmagasabb érték. Ennél a szél sebessége már az 500 km/h-t is átlépheti – ami ugyebár a szóban forgó kocsinál is a cél volna. Ennek abszolválását a mérnökök nem is bízzák a véletlenre, a nagyjából 1300 kg-os autóba ugyanis egy 6.6 literes, ikerturbós V8-as motor kerül, 1817 lóerővel és 1617 Nm-es maximális nyomatékkal.
Ennek köszönhetően a várhatóan idén nyáron debütáló kocsi a tesztek alapján kevesebb mint 10 másodperc alatt érheti el a 300 km/h-s tempót, 20 másodperc alatt pedig már 400-zal repeszt majd – és, mint említettük, ez még mindig nem a csúcs. Ilyen szédületes tempóhoz értelemszerűen minden eddig látottnál könnyebb, ugyanakkor erősebb karosszéria dukál. A most nyilvánosságra hozott adatok szerint a teljes egészében karbonszálas anyagból készülő önhordó váz súlya mindössze 86 kilogramm, amihez 52 000 Nm/fokra becsült torziós merevség társul.
A hírek szerint a Venom F5 ára 1,8 millió dollár, azaz forintban kifejezve majdnem 550 millió lesz. Ezt látva nem csoda, hogy azért nem tervezik elárasztani vele a világot: egyelőre 24 példány gyártása van betervezve, amelynek fele az amerikai piacon maradna, a másik felét viszont „bárki” megszerezheti.
Ami a célba vett, szériagyártású autókra vonatkozó gyorsasági rekordot illeti, azt jelenleg egy Koenigsegg Agera RS tartja: a svéd csodajármű 2017-ben 447,19 km/h-val akasztotta ki a sebességmérőket. Érdemes hozzátenni, hogy tavaly egy Bugatti Chiron Super Sport 300+ típusú kocsi a 490-es tempót is átlépte egy német versenypályán, ez azonban nem vált hivatalos csúccsá, mert a szabályokkal ellentétben csak egy irányban teljesítette az útját, és nem oda-vissza. Akármelyiket is vesszük alapul, ha a Hennessey számításai beválnak, hamarosan át kell írni a rekordkönyveket.