A Land Cruiser az egyik legrégibb „brand” az autós világban: a sokak számára az off-road-élménnyel egybeforrt modellt immár 1951 óta gyártja a Toyota. A japán óriásvállalat pedig a jelek szerint még nem is készül „nyugdíjba küldeni” a típust, olyannyira, hogy nemrég bemutatták a népszerű 4x4-es kocsi legújabb generációját. Az Európába szánt változatokról most több részletet is elárultak, amelyeket mi is megosztunk a carXpert szervizhálózat itteni híreinek követőivel.
Az 1950-es évek elején az Egyesült Államok hadserege 100 db könnyű, katonai járművet rendelt a Toyotától, melyeket az akkoriban kitört koreai háborúban kívántak bevetni. Az ekkor elkészült, 85 lóerős, összkerekes „Jeep” BJ tekinthető a Land Cruiserek ősének. A típust az ’50-es évek közepén már civil felhasználásra is gyártották, és ekkoriban kapta máig meglévő nevét is, nem titkoltan a brit rivális Land Roverek „után”.
A Toyota 2019 őszén jelentette be, hogy a Land Cruiser összeladása világszerte átlépte a 10 milliót, ezzel a Corolla és a Camry után házon belül a harmadik legkapósabb kocsinak számít. Az azóta eltelt években is több százezer új példány talált gazdára, ám úgy tűnik, a japánok szerint még van ennél feljebb is, és egy jelentős frissítéssel próbálják továbbírni az ötajtós SUV sikertörténetét.
Az új Land Cruiser a TNGA-F platformra épül, hasonlóan a Toyota Tacomához vagy épp a Lexus GX-hez. A 4,92 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,87 méter magas autó többek közt az elődjénél jóval merevebb vázzal, 22 cm-es hasmagassággal és 3,5 tonnás vontatókapacitással igyekszik megfelelni a típus hagyományainak – és persze a vevők elvárásainak.
A friss információk alapján Európába első lépésben egy 2.8 literes, 204 lóerős turbódízel motorral, valamint nyolcfokozatú automata váltóval felszerelt variáns érkezik, de a Toyota ígérete alapján nem sokkal ezután elérhető lesz egy 48 V-os lágyhibrid technológiával felvértezett verzió is, ugyancsak dízelalapokon. Az USA-ban egyébként egy 2.4 literes, négyhengeres, turbós benzinerőforrásra és egy 48 lóerős villanymotorra épülő, 326 lóerős hibrid rendszer jelenti majd az új Land Cruiserek belépőjét.
A típus történetében először elektromos szervokormánnyal (EPS) és többek közt sávtartó asszisztenssel is ellátott újdonság forgalmazása a mi földrészünkön várhatóan idén ősszel indul, a 3000 példányra korlátozott First Edition nevű szériával. Ezek a modellek számos egyedi stílusjegyet vonultatnak fel, köztük a korai Land Cruiserekre jellemző, kerek elülső fényszórókat.