Az XPeng a „bejáratottabb” kínai autógyártók közé tartozik Európában: első modelljük már 2021-ben debütált a kontinensen, és épp a közelmúltban jelentették be, hogy az eddigi 4 mellett további itteni országokban is elérhető válik a palettájuk. Éppen ezért idővel a hazai vásárlók számára is érdekessé válhat legújabb kocsijuk, a minap hivatalosan bemutatott X9 nevű, tisztán elektromos, három üléssoros egyterű. A carXpert szervizhálózat aktuális bejegyzésében erről az újdonságról lesz szó!
A 2014-ben alapított, villanyautókra specializálódott XPeng két szedán (P7, P5) és három SUV (G3, G9, G6) után most egy MPV-vel (magyarul: „többcélú járművel”) jelentkezett. Az egyes tudósításokban a kisbuszok kategóriájába sorolt X9-es 5,29 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,78 méter magas, a 7 utas – az ígéretek szerint egyaránt kényelmes – befogadása mellett pedig egy nagyjából 2500 literes csomagtér is helyet kapott a fedélzeten.
A kocsi a hírek szerint háromféle verzióban érkezik, ezek közül kettőben egy 314 lóerős villanymotor teljesít szolgálatot, míg a két erőforrással felvértezett csúcsváltozat teljesítménye 495 lóerő. Az akkumulátorkínálatot egy 84.5 kWh-s és egy 101.5 kWh-s pakk jelenti, melyek – a kissé „optimista” kínai szabvány szerint – 6-700 kilométeres hatótávot tesznek lehetővé. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy az XPeng képes biztosítani olyan gyorstöltő technológiát, amellyel 10 perc alatt akár 300 kilométer megtételére elegendő energia is vételezhető.
Az XPeng X9-es egyértelműen a luxusszegmensben száll ringbe, többek közt olyan extrákkal, mint a súlytalanság érzését ígérő, „nullgravitációs”, dönthető ülés, az elektromosan állítható fej- és háttámlák, a leghátsó sorban is külön szabályozható klíma, valamint a beépített minihűtőszekrény. Nem meglepő módon a prémiummivoltot tükrözi az újdonság ára is, amely a nemzetközi média értesülései alapján 50 ezer euró, azaz forintban kifejezve kb. 19 millió környékén lehet majd.
Az Európában nem épp a legszebb napjait élő, de világszerte azért jobban muzsikáló MPV-piac többi tagjához képest kimondottan kedvező légellenállási mutatóval (0,227) rendelkező X9 a hírek szerint már januárban az utakra kerülhet. A globális forgalmazásról egyelőre nem árult el pontos részleteket a kantoni székhelyű, az önvezető megoldások terén is úttörőnek számító vállalat. Mindenesetre azok után, hogy idén ősszel Münchenben bejelentették, hogy Norvégia, Svédország, Dánia és Hollandia után Franciaországban, az Egyesült Királyságban és Németországban is rendelhetővé teszik autóikat, nem volna meglepő, ha rövidesen – magasra pozícionált – riválist kapna a mások mellett a Volkswagen Tourannal vagy épp a BMW 2 Active Tourerrel fémjelzett egyterűek mezőnye.