Mindegyik Mercedes SL modell mostantól AMG is

Mindegyik Mercedes SL modell mostantól AMG is

Nemcsak a gyári tuning lehetőségéről szól a fáma, a stuttgarti márka kabriója innentől hivatalosan is a sportos AMG-családba tartozik.

Nagyratörő elképzelés ez a német óriástól, de ha belegondolunk, akkor kissé ellentmondásos. Mostanság, amikor szinte naponta röppennek fel hírek arról, hogy melyik gyártó milyen időponttól áll le a belsőégésű motorok gyártásával, legalábbis furcsa, ha benzines izomautók fejlesztéséről hallunk. Valósszínűleg a sajnálatosan közelgő vég előtt minden nagy márka meg akarja valósítani az utolsó, minél nagyobb dobását, meg hát van is rá kereslet. A Mercedes SL a márka talán legstílusosabb, de mindenképp az egyik legrégebb óta futó modellje. Dicső múltra tekint vissza: a „Sirályszárnyas” 300 SL-től, a Dallas sorozatban Bobby Ewing autójaként ismert 450 SL-ig más karakterrel, de ugyanazzal az életérzéssel voltak jelen ezek a látványos megjelenésű, sportos Mercedesek. Nem csoda, hogy az eleve pénzes vevők nagy arányban úgyis eleve AMG tuningolt változatokat vettek, ahogy teszik ezt például a G-Wagennel is.


Ezt konstatálva döntést hozott a patinás márka: a típus legfrissebb generációjának bemutatóján már csak AMG változatok lesznek, így ezek neve is kiegészül: Mercedes-AMG SL, lévén, hogy a műszaki alapjait a Mercedes-AMG GT modell adja. Az immár nyolcadik generációs SL egy igazi sportos roadster lesz, amelynél ráadásul visszatértek a vászontetős építési módhoz (retró feeling?). Húsz esztendeje volt ugyanis utoljára könnyűszerkezetű teteje az SL-eknek, pedig alapvetően praktikus: a szövettető könnyebb, kevesebb helyet foglal, mint a keménytető. Mára a technika fejlettsége megengedi, hogy kiváltsa a keménytetőt a vászon, kompromisszumok nélkül. Ha már komfort, akkor említsük meg, hogy a debütáns elérhető lesz 2+2 ülésesként, ami szintén újdonság, mert a jelenlegi generáció csak kétszemélyes. A magyarázat erre a nagyobb használti érték biztosítása mellett az, hogy a hírek szerint az SL modellcsalád váltja fel az S-osztály hamarosan kifutó kabrió változatát, emiatt kellett egy négyüléses verzió is.


Még egy technikai csemegével is gazdagabbak lehetnek a vásárlók, ugyanis ebben a ciklusban kap először 4Matic összkerékhajtást a modellsorozat. Előzetes információk szerint a hátsókerék-hajtású SL 43 lehet a polgári alapmodell, a csúcsváltozat pedig a 4.0 literes, biturbó V8-asara épülő hibrid-hajtásláncú összkerékhajtású autó, SL 73e néven. Utóbbi esetében kéretik észrevenni a kis e betűt; ma már egyetlen – európai – izomautó sem képzelhető a hozzá társított elektromotor nélkül, ami újabb vitaalap lehet ugyan, de nyilván nem véletlen.