Minden eddiginél dinamikusabb kanyarvételt ígér a Macan T

Minden eddiginél dinamikusabb kanyarvételt ígér a Macan T

A Porsche 1968-ban, a legendás 911-es sportkocsijából készített először „T” (azaz „Touring”) elnevezésű, különleges vezetési élményt kínáló modelleket, azóta pedig csak egyes 718-asok (Boxster és Cayman) érdemelték ki ezt a jelölést. Egészen mostanáig, a napokban ugyanis a stuttgarti cég bemutatta a Macan T-t, a négyajtós SUV legújabb változatát, amely egyedit is hoz a meglehetősen népszerű típus palettájára.

A 2014-ben debütált Macan vitán felül a Porsche utóbbi éveinek egyik sikertörténete lett. A tavalyi esztendőben több mint 88 ezer példányt értékesítettek belőle világszerte, ezzel a márka legkelendőbb autójává vált, megelőzve „nagyobb testvérét”, a 2021-ben kb. 83 ezer eladást produkáló Cayenne-t. A Porsche-kínálat jelenlegi legolcsóbb darabja (már, ha ezen a szinten lehet egyáltalán „olcsóságról” beszélni) ezzel jókora szerepet játszott abban, hogy miközben az autósszektor nagy része megsínylette az előző esztendőt, a német luxusbrand rekordévet produkált.

Ezek után nem meglepő, hogy továbberősítik a Macan-felhozatalt, méghozzá az „alap” Macan és az izmosabb Macan S közé érkező Macan T-vel. A tervek szerint Németországban már áprilisban forgalomba kerülő kocsiba 2.0 literes, négyhengeres motor kerül, ami 265 lóerős teljesítményt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot tud. A sztenderd Sport Chrono Csomaggal a Macan T 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 232 km/h.

Az összkerékhajtású, duplakuplungos, hétfokozatú automata váltóval ellátott szabadidő-autó indulóára hazájában a hírek szerint nagyjából 69,5 ezer euró (átszámítva mintegy 24,8 millió forint), ami mintegy 4 ezer euróval kevesebb, mint a V6-os, 3.0 literes, 354 lóerős motort felvonultató Macan S. Éppen ezért adódik a kérdés, miért érdemes az erősebb variánsnál alig szerényebb összegért a Macan T-t választani? Nos, a Porsche válasza erre a vezetési élmény: a jóval könnyebb V4-es erőforrás például jobb súlyelosztást tesz lehetővé, ami optimális kanyarodási képességeket eredményez.

Érdekesség, hogy a Porsche korábban bejelentette, dolgoznak egy teljesen elektromos Macanon is, amely a Taycanhoz hasonlóan két villanymotorral és kétsebességes automata váltóval érkezhet majd, akár már 2023-ban. A most megismert Macan T azonban egyértelmű jele vannak, hogy ők – ellentétben más gyártókkal – a „hagyományos” erőforrással ellátott kocsikat sem szándékoznak még nyugdíjba küldeni.