A Toyota a minap hivatalosan is bemutatta a több mint 40 éve az utakon lévő, népszerű négyajtós szedánja, a Camry vadonatúj változatát. Az egyik legfőbb újdonság, hogy a kilencedik generációjába lépő autó végleg maga mögött hagyja a V6-os motorokat, és most először kizárólag hibrid hajtással lesz kapható – igaz, mifelénk, ahol 2019-ben bukkant fel újra a típus, már eddig is ez volt a helyzet. A carXpert szervizhálózat friss cikkében sorra vesszük, mit érdemes még tudni a japán óriásvállalat történetének második legkeresettebb modelljének új verziójáról.
A „korona” kifejezés japán megfelelőjéről („kanmuri”) elnevezett Camry-t 1982 óta gyártják, az egykori kompakt kisautó pedig az évtizedek során szép lassan „belenőtt” a középkategóriás kocsik mezőnyébe. A ’90-es évektől kezdve ez lett a Toyota második úgynevezett „világautója” (természetesen a Corolla után), amelyet apróbb eltérésekkel ugyan, de az összes fontos piacon elérhetővé tették. Igazán sikeres az Egyesült Államokban lett, ahol 1997-től kezdve egyetlen év (2001) kivételével mindig ez volt a legtöbb példányban eladott normál méretű jármű.
Az előző korosztály 2017-ben debütált, és a 2.5 literes, 4 hengeres benzinmotorok mellett egyes régiókban 3.5 literes V6-osokkal is kínálták. Ennek tehát, ahogy arra a bevezetőben is utaltunk, vége, a most leleplezett új verzió ugyanis egységesen a kisebbik erőforrással, és kizárólag egy 2 villanymotort is magába foglaló hibrid rendszerrel kiegészítve lesz kapható. Az alapváltozat 225 lóerős, ami egy a hátsó tengelyre elhelyezett plusz villanymotorral 232-re növelhető – és ugyanez az „extra” a négykerék-meghajtást is lehetővé teszi.
Az elektronikus vezérlésű, fokozatmentes váltóval (eCVT) felszerelt Camry továbbra is a Toyota TNGA-K platformjára épül (csakúgy, mint házon belül a RAV4, illetve a Lexus RX, NX vagy épp ES), és kívül alig változott közvetlen elődjéhez képest. A beltérben már jelentősebb innovációkat találunk, méghozzá elsősorban a vezetéstámogató- és az infotainment rendszerek terén. Az újdonság 4 különböző felszereltség szinttel rendelhető: a paletta alján található modellekben 8.0 colos, míg a magasabbra pozícionált variánsokban már 12.3 colos, érintőképernyős kijelző kap helyet.
A Toyotával kapcsolatos másik friss hír, hogy a közelmúltban átléptek a 300 milliós határt az eladásaik (ami még akkor is döbbenetes szám, ha hozzátesszük, hogy 86 évük volt rá). A következő nagy mérföldkövek eléréséből tehát már a vadonatúj Camry is kiveheti majd a részét, amelyet jelen állás szerint hazájában, Japánban nem forgalmaznak majd – Európában viszont, látva a teljes hibridizációt és az itteni trendeket, nem lenne meglepő, ha a korábbiaknál nagyobb szerephez jutna.