Ahogy fejlődik a technika, egyre magasabbra kerül a léc a „világ leggyorsabb közúti autója” versenyben, a hipersportkocsik gyártói pedig törik is magukat, hogy övék legyen ez a cím. Nincs ez másképp a kabriók között sem, és bár egy kabrió pont úgy néz ki, mint a „hagyományos” változat, csak nyitható a teteje, azért mérnöki szempontból eléggé különbözik. A tető nemcsak az eső ellen véd, hanem merevítő funkciója van, a nyitható tető meg általában kevésbé vagy egyáltalán nem képes erre. Emiatt a kocsiszekrényt alulról kell annyira merevvé tenni, hogy megfeleljen az elvárásoknak, amelyek ebben az 1000+ lóerős, „hiper” kategóriában azért nem alacsonyak.
Ezért van, hogy a legtöbb kabrió nehezebb, mint az azonos modell zárt változata. A túl nagy súlyhoz viszont még sokkal erősebb motor kell, ha sebességrekordot akarunk felállítani, nem véletlenül: a dinamika erői jellemzően nem lineárisan nőnek, hanem exponenciálisan. Vagyis kétszer akkora sebességhez nem kétszer akkora erő és fizikai állóképesség kell, hanem sokszor akkora. Ezért van, hogy 200-zal egy jobb hétköznapi autó is tud(hat) haladni, de a 300 km/h-hoz más sok száz lóerő kell, a 400-hoz meg leginkább ezernél is több.
Ha a képre nézünk, azt is láthatjuk, hogy ebben a kategóriában nem motorcsónakszerű kabriók épülnek, vagyis nem arról van szó, hogy a szélvédő mögött az autó véget érne az oldalablakok aljánál. Inkább csak egy rés, egy sáv van kihagyva a bent ülők feje felett, de mivel kinyitva nem folyamatos a tető, és besüt a nap, végülis tényleg kabrióról van szó, bár ez nem minden szögből látszik.
A kabriókategória új pünkösdi királya tehát a Bugatti W16 Mistral. A Chiron alapjaira épülő gép 420-szal képes hasítani, valószínűleg elektronikusan korlátozva, mert ha ez lenne az abszolút végsebessége, akkor valami tört számot közölnének. Az autó zárt változata versenypályán pl. tudott 490,5 km/h-t is, ez is ezt támasztja alá. Valószínű egyébként, hogy a korlátozás nem azért kell, hogy a kocsi biztonságos legyen, mert innen nem látszik, hogy egy 400 felett haladó személyautó mégis mitől vagy kire nézve lehetne biztonságos abszolút értelemben. Inkább azért lehet szükség a limitre, hogy a tulajdonosok ne hajtsák szét túl hamar a kihegyezett versenytechnikát, hiszen azért mégiscsak egy utcai autóról van szó, még ha nem is minden sarkon jön majd szembe. A legnagyobb biztonságot egyébként globálisan a limitált darabszám jelenti. Összesen 99 darab készül majd, és már mindnek van gazdája. Tehát ha éppen 2 milliárd(!) forintnak keresnénk néhány négyzetméter helyet a garázsban, bátran nézzünk szét más típusok között is, mert ilyenünk újonnan nem lesz.
A fenti tempóhoz egyébként egy W16-os, 8000 cm3-es motor kell, meg egy külön gomb. Tehát a tervezők sem úgy gondolkodnak, hogy akkor ezekkel az autókkal majd 400 felett járnak boltba, hanem megadják a lehetőséget, hogy a tulajdonos kipróbálja a mesterséges végsebességet, amire minden bizonnyal több szempontból is rá kell készülni. Nem arra gondolunk, hogy a kocsi elforgatja a hátsó légterelőjét, még jobban befeszíti a futóművet stb., bár megteszi. Inkább emberileg kell rá felkészülni. Rendesen kapaszkodni, és biztosítani a mutatványnak a szükséges helyet hosszában és széltében.