A Ferrari három évvel ezelőtt indította útjára az Icona elnevezésű sorozatot, amelynek már az alapötlete – vagyis, hogy évtizedekkel ezelőtti, legendás modelljeik formavilágát vegyítik a modern technológiával – is meglehetősen nagy kasszasikert ígért. Ennek megfelelően az első két fecske, a Monza SP1 és SP2 nem is okozott csalódást, a napokban pedig a mugellói versenypályán leleplezték a széria harmadik tagját, a Daytona SP3-at is!
A kétajtós, targatetős sportkocsi megjelenésével a Ferrari egyik legnagyobb sikerkorszaka, az 1960-as évek emlékezetes típusait idézi meg. Az volt az az időszak, amikor az olasz márka uralta a Le Mans-i 24 órás versenyeket (1960 és 1965 közt hatból hatot nyertek), de az óceán túloldalán, Daytonában is hangos sikereket arattak a híres endurance-viadalokon.
Az SP3 alacsony, körbefutó szélvédője például egyértelmű utalás az akkortájt újnak számító P3/4-es típusokra, és a fotók tanúsága szerint egyébként is ezek azok a nagy elődök, amelyek a legtöbb ihletet adták a tervezőknek. A szakavatott szemek azért a most bemutatott autó elülső részén az 512 S, a 712 Can-Am vagy épp a 312 P kultikus sportkocsik jellegzetes vonásait is felfedezhetik.
Ami a hajtást illeti, a nagyjából 40-50 évvel ezelőtti technológia a maga korában csúcskategóriásnak számított – de 2021-ben egy 2 millió eurót, azaz átszámítva kb. 730 millió forintot kóstáló járműtől azért már többet várnak a dúsgazdag vevők. Az SP3-asokba így az idén debütált 812 Competizione szuperautóból ismerős, 6.5 literes, V12-es erőforrások kerültek, amik 840 lóerős teljesítményt és 697 Nm-es csúcsnyomatékot tudnak felmutatni.
A hétfokozatú, automata váltóval ellátott, 1485 kg tömegű kocsi a tesztek alapján 2,85 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, 7,4 másodperc alatt pedig már a 200-as tempó is megvan. A 4,69 méter hosszú, 2,05 méter széles és 1,14 méter magas autó végsebesség a hírek szerint 340 km/h óra környékén lehet.
A fentebb említett, igencsak borsos ár ellenére a gyártásra kerülő 599 darab Ferrari Daytona SP3 mindegyike elkelt már. Azt, hogy az ehhez hasonló, limitált szériás csúcskocsik többnyire ugyanannál a meglehetősen szűk körnél kötnek ki, jól mutatja, hogy a példányok nagy részét a Monza SP1 és SP2 tulajdonosai vették meg, de a többit is már jó ideje a Ferrari látókörében lévő gyűjtőknek szállítja majd ki az olasz cég, várhatóan 2022-ben.