Mire nem bukkan az ember a „sufniban”…

Mire nem bukkan az ember a „sufniban”…

Idehaza is nagy népszerűségnek örvendenek azok a tévéműsorok, amelyekben lomos, hosszú évek óta érintetlen garázsokat és egyéb tárolóhelyiségeket „pucol ki” egy-egy csapat, a munka során pedig nem ritkán igazi kincsekre bukkannak. Valami ehhez hasonló történhetett a közelmúltban Franciaországban, ahol egy fészer mélyén egy valódi autós ritkaság rejtőzött – amely az enyészet helyett így egy új, kellően gazdag tulajdonosé lehet.

 

Nem akármilyen „leletről” számolt be minap a holland Albers Sportscars & Classics: egy francia csűrből egy 1990-es évjáratú Ferrari F40 került elő, amit azóta természetesen alaposan kitakarítottak és már menetkész állapotba is hoztak. Arról nem szól a fáma, hogyan jutott a kocsi (egyébként egy szintén ott porosodó, klasszikus Lotus társaságában) a holland cég látókörébe, bár ennél amúgy is sokkal érdekesebb maga a típus, melynek alighanem egyik legmostohább bánásmódban részesülő képviselőjét találták meg.

Először is, a történet szenzációértékét főként az adja, hogy egy finoman szólva sem mindennapos sportkocsiról van szó. Az F40-ből csupán 1315 példány készült 1987 és 1992 között, vagyis még a világ luxusövezeteiben is meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy szembejöjjön velünk egy másik. Ugyanakkor nem lehet azt mondani, hogy a kétajtós berlinettának kizárólag az exkluzivitásban rejlik az ereje.

A „szárazon” 1100 kg-ot nyomó, hátsókerékhajtású sportkocsiban egy 2.9 literes, ikerturbós V8-as motor dolgozik, a csúcsváltozat teljesítménye 471 lóerő, maximális nyomatéka 577 Nm, a végsebessége pedig 324 km/h. Nyugodtan mondhatjuk, 2021-es szemüvegen át nézve sem adnak okot a szégyenkezésre ezek az adatok – bő harminc évvel ezelőtt pedig túlzás nélkül ez jelentette az autós világ egyik csúcsát.

Ami a szóban forgó példányt illeti, az Albers vállalat közlése szerint több mint egy évtizede egy métert sem mentek vele, és előtte sem hajtották szét: 31 esztendő elteltével összesen 26 ezer kilométert mutat a számlálója. Azt nem tudni, végül milyen áron adnak túl rajta, de az biztos, hogy a potenciális vevőknek nagyon mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, a jármű értékét ugyanis óvatos becslések szerint is 500 millió forintra taksálják.

Való igaz, a „garázsban tartott” kifejezés jelentős értéknövelőnek számít a használt autók piacán, így nem meglepő, hogy egy „pajtában tartott” járműért is egész sokat el lehet kérni. Na jó, azért az sem árt, ha közben a kultikus olasz cég egyik legendás, sokak álmaiban szereplő kocsijáról van szó…