Mit tud a kínálat „aljára” érkező Lucid Air?

Mit tud a kínálat „aljára” érkező Lucid Air?

A világ 2016 decemberében ismerte meg a Lucid Air nevű teljesen elektromos szedánt, amit a kezdetektől fogva a Teslák (különösképpen a Model S), valamint a nagy német prémiumgyártók (Porsche, Mercedes, BMW, Audi) villanyautóinak riválisaként harangoztak be. A kaliforniai székhelyű vállalat a paletta feltöltését illetően – az autóiparban mostanság nem szokatlan módon – „felülről lefelé” építkezik: a nagy teljesítményre vagy épp az extra hatótávra kihegyezett változatokat már korábban leleplezték, most pedig napvilágot láttak a „belépőmodell”, a szimpla motoros Pure részletei.

Ez a hatodik variánsa a Lucid Airnek, a többiben pedig rendre két villanyerőforrás kapott helyet – kivéve a Sapphire nevű kivitelt, amelyben három! Ezek után szinte mondani sem kell, hogy sportosság terén ez utóbbi verzió viszi a prímet házon belül: 1200 lóerőjével kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 320 km/h környékén van. „Kitartást” illetően pedig a Dream Edition Range jelenti a csúcsot, amely (EPA szabvány szerint) 774 kilométert tud megtenni újratöltés nélkül.

Nos, a fentiekhez hasonló, még az elektromos autók egyre szélesebb luxusszegmensében is ritkaságszámba menő adatokat kár volna várni az alapváltozattól – ez persze nem jelenti azt, hogy az új Lucid Air Pure-nak (képünkön) oka lenne a szégyenkezésre. Az indulómodell egyetlen villanymotorja 430 lóerős teljesítményre és 550 Nm-es csúcsnyomatékra képes, és a 0-100-as idejére (kb. 4,5 mp) sem panaszkodhatnak igazán a leendő tulajdonosok.

A típus első hátsókerék-meghajtású képviselője a tesztek alapján nagyjából 650 kilométeres hatótávot mondhat magáénak. Az egyelőre kérdéses, hogy az egymotoros Pure vásárlói is élvezhetik-e az előnyeit a Lucid védjegyének számító Wunderbox gyorstöltési technológiának, amellyel 15 perc alatt több mint 350 kilométerre elegendő energia nyerhető.

A társainál kisebb (22 helyett csak 18 modulos) akkumulátorpakkból mindenesetre a hátsó sorban ülők a kényelem terén profitálhatnak – ám ettől függetlenül néhány kompromisszumot meg kell kössenek azok, akik a hátsókerekes Pure-t választják. A kínálat tetején lévő modelleknél látott, elegáns üvegtetőt itt hiába keressük, és a beltér exkluzív bőrkiegészítői helyett is műbőrt használnak. Igaz, környezettudatosság szempontjából ez előrelépésnek is nevezhető, hiszen nagyrészt újrahasznosított anyagokról van szó.

A szimpla motoros Pure indulóárát az Egyesült Államokban 87,4 ezer dollárban határozták meg, ami forintban kifejezve mintegy 31,5 milliót jelent. Ha valaki mégis ragaszkodna az összkerék-meghajtáshoz, kb. 2 millió forintnyi dollárt kell pluszban fizetnie. Mivel a Lucid Airek forgalmazása tavaly Európában is megkezdődött, jó esély van rá, hogy rövidesen a belépőmodell is elérhetővé válik a mi földrészünkön.