Nagyot szól a Porsche frissítése

Nagyot szól a Porsche frissítése

Megszokhattuk, hogy ha egy modellcsalád három éve piacon van, akkor a gyártó előrukkol néhány frissítéssel. Az ilyen „ráncfelvarrások” sokszor csak némi külső átalakítással járnak, a Porsche viszont most éppen az ellenkező utat járja be. A 2017-ben bemutatott, második generációs Panamerák kinézetéhez szinte alig nyúltak, a teljesítményüket viszont alaposan megnövelték. Vagy, hogy stílszerűek legyünk: felturbózták.

Az egyik jelentős fejlődésen áteső autó ugyanis éppen a Panamera Turbo, amelyet mostantól Turbo S néven kínálnak majd. Ez a friss bejelentés szerint 630 lóerőt tud, amely elődjénél 80 egységgel több. Ennek természetesen észrevehető hatása van a dinamikában is: Sport Plus üzemmódban a kocsi a tesztek alapján 3,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. A jól ismert 4.0 literes, nyolchengeres biturbó motor átfogó átalakításával pedig a végsebességet is sikerült kitolni, ha minden igaz egészen 315 km/h-ig.

Az új Panamera Turbo S egyébként már bizonyította is a teljesítményét, nemrégiben ugyanis Lars Kern tesztpilóta 7:29.81-es időt repesztett vele a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán, ami kategóriarekord a luxuslimuzinok mezőnyében. Ez nagyjából 165 km/h-s átlagsebességnek felel meg a roppant technikás aszfaltcsíkon. Mi tagadás, nem rossz eredmény egy nagyjából 2 tonnás járműtől…

Persze nem a benzines paletta csúcsa az egyetlen, amihez „hozzányúltak” a Porschenél, a másik újdonságot ugyanis a hibrid változat továbbfejlesztése jelenti. A Panamera 4S E-Hybrid új hajtáslánca immár 560 lóerőt tud, amit egy 440 lóerős, 2.9 literes turbóerőforrás és egy 136 lóerős villanymotor „dob össze”. A 100 km/h-ig tartó sprint ennél a verziónál 3,7 mp-et vesz igénybe, a végsebesség pedig hivatalosan 298 km/h.

Az átdolgozásnak köszönhetően sikerült kitolni a tisztán elektromos üzemmódban megtehető távolság hosszát is. Az összkerék-meghajtású autó a 14,1-től 17,9 kWh-ra növelt akkumulátorkapacitására támaszkodva immár 54 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. A hibrid kocsival kapcsolatban már az új árat is közölte a Porsche, eszerint a „legzöldebb” Panamera mintegy 127 ezer eurót, azaz forintban kifejezve csaknem 45 millió forintot kóstál majd.