Nem hazudtolja meg önmagát a Lamborghini!

Nem hazudtolja meg önmagát a Lamborghini!

Bivalyerős, szélvészgyors sportautók. A többségnek alighanem valami ilyesmi ugrik be elsőként, ha a „Lamborghini” nevet hallja. Nos, ehhez képest a mögöttünk hagyott évben a híres olasz gyártó által eladott kocsik 60 százalékát egy ötajtós SUV-modell, az Urus adta. Mielőtt azonban végérvényesen a családi autókkal azonosítanánk őket, a cégnél emlékeztettek arra, még idén érkezik a vadonatúj csúcsjárgányuk, amelyről a minap több részletet is elárultak.

Mielőtt rákanyarodnánk az újdonságokra, azért érdemes megjegyezni, hogy bár a bevezetőben említett Urus miatt néhányan tényleg „megorrolhattak” a Lamborghinire, a cég vezetőségének örömét ez aligha rontja el. „Szentségtörés” ide vagy oda, az első crossoverük hatalmas üzleti sikert hozott, nagyrészt neki köszönhető ugyanis, hogy a márka eladási adatai két év alatt több mint kétszeresükre nőttek.

Ettől persze a hagyományokat még nem felejtették el. Ennek jegyében a vállalat versenyzésre szakosodott részlege, a Squadra Corse már javában dolgozik egy egyelőre név nélküli „hipersportkocsin”, amelyről most néhány sejtelmes felvételt is közöltek. Ami a motort illeti, a rajongók megnyugodhatnak, az Urusnál alkalmazott nyolchengeres megoldás nem szivárgott át a sportdivízióhoz, a jármű ugyanis a Lamborghini védjegyének számító V12-est kapja.

Méghozzá nem is akármilyet! Kiindulási alapként alighanem a 2018-ban bemutatott Aventador SVJ 6.5 literes szívómotorja szolgált, amelyet a fejlesztések révén sikerült a hírek szerint 770-ről egészen 830 lóerőig „felhúzni”. Lecserélték az Aventador hétsebességes félautomata váltóját is, mégpedig egy hatfokozatú Xtrac szekvenciális automatára, ami a korábbiaknál jóval gyorsabb kapcsolásokat tesz lehetővé.

Szintén tudni lehet, hogy a kocsi csaknem vízszintesen beépített Öhlins rugóstagokat és Brembo fékeket kap. A megannyi új, karbonszálas alkatrésszel felszerelt versenykupén egy jókora hátsószárny díszeleg majd, ami után már világos, hogy nem éppen utcai forgalomba szánják, ennek megfelelően a mindennapi használathoz szükséges szabályok sem kötik béklyóba a mérnököket a fejlesztés során.

A legfőbb vonzerejét így – persze az impozáns paraméterek mellett – alighanem az exkluzivitása adja majd a később „megkeresztelkedő” luxusverdának. A Lamborghini bejelentése alapján összesen csak 40 példány készül belőle, és mivel a közutak mellett jelen állás szerint egyetlen versenysorozatban sem lehet majd használni, így leginkább „csak” a (dúsgazdag) vevők gyűjteményének ékköve válhat belőle. Ékkőnek viszont egészen fenséges!