Régóta tudvalévő, hogy az impozáns teljesítményű, erősen limitált szériás luxusautóiról (lásd a közelmúltban debütált Ronin) híres amerikai Fisker cég stratégiájában a szélesebb vásárlói rétegeknek szánt járművek piacra dobása is szerepel. Ennek legújabb mérföldköve lehet a PEAR nevű elektromos városi crossover, melyről a minap számos részletet elárult a gyártó. A carXpert szervizhálózat mostani cikkében a kínai-tajvani elektronikai vállalattal, a Foxconn-nal közösen fejlesztett újdonságról lesz szó.
A fenti nevet olvasva az „angolosok” egyből rávághatták, mennyire furcsa dolog „körtének” keresztelni egy autót, azonban a PEAR ez esetben egy mozaikszót takar: Personal Electric Automotive Revolution, azaz „Személyes Elektromos Autós Forradalom”. Annak idején a Fisker első „tömegmodellje”, a már az utakon lévő Ocean nevű SUV designjának kifejezetten jó volt a fogadtatása, így nem meglepő módon a valamelyest kisebb (4550 mm hosszú) PEAR-en is felfedezhetőek az előd jellegzetes stíluselemei, különösen az orr-résznél.
A Fiskernél egyelőre csak annyit közöltek, hogy a kocsi hátsó- és összkerék-meghajtással is elérhető lesz, ebből pedig okkal következtethetünk arra, hogy napjaink számos villanyautójához hasonlóan a PEAR-ből is lesz 1 és 2 motoros kivitel. A csúcsváltozat az ígéretek szerint 6,8 másodperc alatt gyorsul majd fel 0-ról 100 km/h-ra. A hatótávot illetően is kétféle opcióról szólnak a hírek: a kisebb akkucsomaggal várhatóan kb. 290, a nagyobbal pedig mintegy 515 kilométert lehet majd megtenni az USA-ban készülő, de az Ocean példájából kiindulva minden bizonnyal Európát is célba vevő crossoverrel.
A PEAR egyik érdekessége, hogy a szegmenséhez képest nem túl nagy mérete ellenére akár 6 fő befogadására is képes: ekkor az „anyósülés” helyét egy kétszemélyes „üléspad” veszi át. A másik említésre méltó „kiegészítő” pedig a csomagtér ajtaja, amely gombnyomásra, az autó hátuljának síkjában mozog fel-le. A Fisker elmondása alapján ennek köszönhetően szűk parkolóhelyekre történő „bepréselődés” esetén is kényelmesen lehet pakolni a járműbe, de jó szolgálatot tesz a megoldás alacsony belmagasságú parkolóházakban is, ahol a nem elég elővigyázatos sofőrök gyakran nekivágják a csomagtartó ajtaját a plafonnak.
A legkorábban jövőre a kereskedésekbe érkező városi autó indulóára adók nélkül 30 ezer dollár, vagyis forintban kifejezve valamivel kevesebb mint 11 millió környékén alakulhat, azonban – ismét csak az Oceannél már bevált receptet alapul véve – garantáltan lesznek a teljesítményre vagy épp a luxusérzetre kihegyezett verziók is, amelyekért természetesen ennél mélyebben is a pénztárcájukba kell majd nyúlniuk a leendő vevőknek.