Nem unatkoznak a fejlesztők a Hyundainál

Nem unatkoznak a fejlesztők a Hyundainál

Zajlik az élet a Hyundai háza táján, a dél-koreai gyártó a napokban több olyan nagy bejelentést is tett, amivel alaposan magukra irányították a figyelmet. Egyrészt minden eddiginél több részletet árultak el a nemrég bemutatott Ioniq 6 teljesen elektromos szedánjukról, másfelől előrukkoltak két egészen különleges koncepcióautóval is, amelyeket ugyan a közutakon aligha fogunk egy az egyben viszontlátni, mégis sokat elárulhatnak a globálisan feltörekvőben lévő márka jövőbeli terveiről.

Kezdjük akkor a vadiúj villanyszedánnal, ahol az eddigi találgatások után végre lehullt a lepel a legfontosabb műszaki paraméterekről. Most már biztos például, hogy az Ioniq 6 kétféle (53 és 77,4 kWh kapacitású) akkumulátorcsomaggal lesz elérhető, melyek közül a nagyobbal a WLTP-szabvány szerint akár 610 kilométer is megtehető újratöltés nélkül. A hajtás terén is lesz választék: az egymotoros, hátsókerék-meghajtású verzió kb. 230 lóerős lesz, míg a dupla motoros, összkerekes változat 325 lóerős. Utóbbit 605 Nm-es csúcsnyomaték és alig valamivel több mint 5 másodperces 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulási adat jellemzi.

A négyajtós elektromos kocsi gyártása a hírek szerint ősszel kezdődik, az első tulajdonosok pedig akár még az idei év vége előtt átvehetik saját példányukat. A konkrét árat egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Hyundai, de a több szempontból is elődnek tekinthető Ioniq 5, valamint a közvetlen riválisok árcédulájából kiindulva a nemzetközi sajtó kb. 50 ezer (alapmodell) és 60 ezer (csúcsvariáns) euró körüli összegekre számít, ami átszámítva 20-24 millió forintot jelent.

A bevezetőben említett két koncepcióautó közül az RN22e kódjelű egyértelműen azoknak szól, akiknek az Ioniq 6 nem lenne elég sportos. Az ugyancsak tisztán elektromos sportkocsi ennek megfelelően 585 lóerőt és 740 Nm-t tud felmutatni, amihez 250 km/h környéki végsebesség és a becslések szerint 3,5 másodperces 0-100-ig tartó sprint társul.

Ennél talán egy fokkal izgalmasabb az N Vision 74 nevű tanulmány (képünkön), amely nevével (és formavilágával) az 1974-es Hyundai Pony Coupét idézi meg. Technológia terén azonban a múlt helyett nagyon is a jövőt képviseli, a mozgatásáról ugyanis egy finoman szólva is ritkaságszámba menő hidrogén-villany hibrid rendszer gondoskodik. A vállalat közlése szerint a rendhagyó megoldással igyekeznek egyesíteni a két, egyaránt környezetbarátnak tartott technológia előnyeit. A 4,2 kg kapacitású hidrogéntartályt például pár perc alatt teljesen újra lehet tölteni, ami egyelőre előny a tisztán elektromos autókhoz képest – más kérdés, hogy a hidrogéntöltő állomások sűrűsége még Európa legfejlettebb részein is hagy kívánnivalót maga után.

Az utóbbi 2 járműről a Hyundai csak mint „gördülő laboratóriumokról” beszél, azaz a most megismert formájukban alighanem sosem kerülnek sorozatgyártásba, de a most látott megoldások, ha életképesnek bizonyulnak, idővel visszaköszönhetnek a dél-koreaiak szériaautóin is.