Küszöbön áll az új Maserati GranTurismo leleplezése, a hivatalos bemutató előtt pedig a minap Róma utcáin mutatták meg a kíváncsi szemeknek a teljesen elektromos változat prototípusát. Érdekesség, hogy a várhatóan csak jövőre debütáló villanyverzióról már most sokkal több részletet tudni, mint a belsőégésű motorral ellátott variánsokról, amelyek a hírek szerint még idén rendelhetővé válnak. A frissen nyilvánosságra hozott fotók alapján mindenesetre már lehet következtetni arra, milyen téren újul meg a 2019 óta „kényszerpihenőn” lévő kupé.
A bevezetőben említett „kocsikázás” helyszíne és időpontja természetesen nem véletlen, hiszen a mögöttünk hagyott hétvégén rendeztek Formula E futamot az olasz fővárosban, a Maserati pedig nagy bejelentést tett az esemény apropóján. Azt már eddig is rebesgették, hogy jövőre – első olasz gyártóként – beszállnak az elektromos autók elsőszámú versenysorozatába, most pedig az is kiderült, hogy a ROKiT Venturi Racing istállóval működnek majd együtt, „kiszorítva” a Mercedest.
Ehhez a fejleményhez kiválóan illet, hogy a Maseratit (is) tulajdonló Stellantis vállalat vezérigazgatója, Carlos Tavares „ment néhány kört” az örök városban a márka leendő első tisztán elektromos járművével, amely a GranTurismo Folgore nevet viseli. A luxus GT-ben három villanymotor kapott helyet, melyek együttesen több mint 1200 lóerős teljesítményt produkálnak, az összkerékhajtású kocsi így kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. A végsebességet illetően a fejlesztési jelenlegi fázisában 300 km/h környéki adatról hallani.
A Folgore egy egészen minimális álcázás mellett gurult ki a próbakörre, így a szakavatott szemek azt is megállapították, hogy a formaterve alig valamivel tér el elődjeiétől. Annak érdekében, hogy ne mondhassa senki, hogy egyáltalán nem dolgoztak rajta, az első és a hátsó fényszórókat azért átszabták, de némiképp változott az orr-rész és a hűtőrács környéke is. Ennél egy fokkal talán többeket izgat, hogy milyen benzinmotor kerül majd a várakozások alapján 100 ezer dolláros, vagyis átszámítva kb. 35 millió forintos áron érkező „hagyományos” GranTurismókba.
Nos, ilyen téren egyelőre csak találgatni lehet. Az egyik lehetséges forgatókönyv, hogy az új GT-k a Maserati 3.0 literes, ikerturbós V6-os Nettuno erőforrásait kapják majd meg. Ez a motor az MC20 szupersportkocsikban 621 lóerőt tud, és még ha a GranTurismóba egy kissé „gyengébb” változatot is kerül, a típus eddigi 460 lóerős csúcsverzióin így is bőven túltehet. Más források azonban arról számolnak be, a Maserati egyelőre megtartja a jól bevált receptet, és a vadiúj GranTurismókban is a megszokott V8-as erőforrás lesz, akár ismét a Ferraritól „kölcsönözve”.
A fentieken kívül szó van hibrid, sőt plug-in hibrid variánsokról is, ám az ezekhez tartozó pontos információk még szintén váratnak magukra. Egy biztos: bőven lesz miért követni a rövid életútja ellenére is nagy népszerűségnek örvendő típussal kapcsolatos közeljövőbeli híreket!