Az „elektromos láz” egyre több autógyártót ér el, a jelek szerint a Rolls-Royce is hamarabb állhat elő egy villanymodellel, mint azt korábban gondoltuk volna. Legalább is erre utal a cég első emberének napokban tett nyilatkozata, amelyből az is kiderült, milyen egyedi megoldásokról kell gondoskodni ahhoz, hogy egy tölthető jármű megfeleljen a márka – és a vevőik – által támasztott magas követelményeknek.
Nem most hallunk először elektromos Rolls-Royce-okról, a patinás brit vállalat ugyanis 2011-ben a Genfi Autószalonon már bemutatta a 102EX-et, amely egy Phantom villanyverziója volt. Az akkori projekt fogadtatása vegyes volt. A szakírók tetszését elnyerte, a többség egyenesen arról beszélt, jobb vezetési élményt kínál, mint a „normál” változat.
Ami azonban a vezetőség számára ennél sokkal fontosabb volt: a megkérdezett ügyfeleik nem voltak oda az autóért. Sokan túl rövidnek tartották a kocsi hatótávját, a töltési idejét pedig túl hosszúnak, de ami igazán megijeszthette a döntéshozókat, az az a vélemény, mely szerint a V12-es motor eltávolításával pont a márka különlegessége lett oda.
Akkor úgy tűnt, belátható időn belül nem nyúl az elektromobilizációhoz a Rolls-Royce, a napokban azonban Torsten Müller-Ötvös vezérigazgató (aki egy korábbi házassága révén viseli magyar hangzású nevét) úgy fogalmazott, nem kizárt, hogy már ebben az évtizedben piacra dobnak teljesen elektromos autókat. Igaz, ez jelenleg csaknem 10 évet is jelenthet, mégis jelentős előrelépés a korábbi állásponthoz képest.
A szemléletváltás okai közt szerepelhet, hogy a világ egyre több pontján tiltják ki a városközpontból vagy akár annál nagyobb sugarú körből a belső égésű motorral ellátott járműveket, ezért egy gyártó egyre nehezebben engedheti meg magának, hogy ne kínáljon „zöld alternatívát” ügyfeleinek. A cégvezető most az is leszögezte, a hibrid rendszerek irányába nem kívánnak fejleszteni, azaz a jövő Rolls-Royce-ában vagy a jól megszokott V12-es motor lesz, vagy egy tisztán elektromos erőforrás.
Müller-Ötvös egy fél mondattal utalt arra is, a márka igazi vonzerejét jelentő luxusból természetesen nem adhatnak alább az elektromos korban sem. Ennek megfelelően például a villany-Rolls-Royce-ok leendő tulajdonosainak nem kell majd kábelekkel „vacakolniuk” töltéskor, a kocsikba ugyanis minden bizonnyal valamilyen vezeték nélküli vagy robotizált megoldás kerül majd.