Idén 70 esztendeje lépett trónra II. Erzsébet brit királynő, ez pedig a szigetország számos vállalatát – köztük természetesen az autógyártókat is – arra ösztönzi, hogy egy-egy különleges termékkel tisztelegjenek Őfelsége „platina évfordulója” előtt. Így tett a McLaren Automotive is, amely az alkalmat felhasználta vadonatúj hibrid sportkocsija, az Artura népszerűsítésére is!
Nem tudni, mennyi ideig törhették a fejüket a McLaren illetékesei azon, hogyan tudna az 1985-ben alapított cég kapcsolódni az uralkodó jubileumához, de végül valaki csak kibökte: hát, egy speciális, platinafényezésű autóval! A napokban bemutatott egyedi színt a wokingi székhelyű vállalat a festésekre szakosodott partnerével, az AkzoNobellel közösen fejlesztette ki – és itt a „fejlesztés” kifejezés valóban indokolt, hiszen nem egyszerű „kevergetésről” van szó.
A McLaren hivatalos közlése szerint a projektben részt vevő szakértők különböző fényviszonyok között elemezték, melyik metálfényezés adja vissza legtökéletesebben az autóiparban egyébként nagy mennyiségben (pl. katalizátorokban) felhasznált fém színét. Ezt követően a leghitelesebbnek talált kombinációt alapos tartóssági teszteknek vetették alá, míg végül bevonták vele a piaci bevezetés fázisában járó Artura kétajtós kupéjuk egyik példányát. És bár ez a kocsi természetesen egyedi darab, magát a szóban forgó platina színt innentől kezdve választhatják saját modelljeikre a McLaren vevői.
A fenti akció kimondott kimondatlan célja alighanem az is volt, hogy a márka történében amúgy mérföldkövet jelentő Arturára irányítsa a figyelmet. A több mint 180 ezer angol fontért, azaz átszámítva nagyjából 80 millió forintért kínált sportkocsi nemcsak a gyártó első sorozatgyártású hibridje, de a legelső olyan McLaren is, amelyet V6-os motorral szerelnek fel. A 3.0 literes, ikerturbós erőforrás önmagában 585 lóerőt tud, ami a villanymotorral kiegészülve 680 lóerős rendszerteljesítményt és 720 Nm-es csúcsnyomatékot eredményez.
A 8 fokozatú automata váltóval ellátott, hátsókerék-meghajtású jármű készítése során az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy az elektromos hajtáshoz szükséges elemek és az akkumulátor együttesen 130 kg-os tömege ellenére a kocsi súlyát minimalizálják. Nos, hála a karbonszálas anyagok sokrétű használatának, ez meglehetősen jól sikerült, a közvetlen elődnek tekinthető McLaren 570S-nél ugyanis még 50 kg-mal sem nyom többet az Artura, amely akár 30 kilométert is meg tud tenni villanyüzemmódban.
Ami a további számadatokat illeti, az autó 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a 200-as tempót 8,3 mp alatt éri el, a végsebessége pedig 330 km/h környékén van. Nos, egy valamire biztosan fogadhatunk: ha az említett platinafényezésű Artura ajándékként végül el is jut a Buckingham-palotába, ott ezeket a páratlan képességeit egészen biztosan nem fogják kihasználni…