A Peugeot már korábban bejelentette, hogy 2023-tól minden egyes típusa (a személyautóik mellett a haszongépjárműveik is) elérhető lesz legalább egy, valamilyen mértékben elektromos verzióban. Ennek az útnak egy újabb fontos állomása érkezett el most, a francia gyártó ugyanis elárulta annak a hibrid rendszernek a részleteit, amely rövidesen a 3008 és 5008 SUV-okban mutatkozik majd be, de idővel várhatóan a márka (sőt, a teljes konszern) további autóiban is felbukkan majd.
Az új megoldás a Peugeot háromhengeres, 1.2 literes PureTech benzinmotorjára épül, melyet egy önmagában 28 lóerős elektromos motor egészít ki, amely a belsőégésű erőforrás „támogatása” mellett önállóan is képes mozgatni az autót. A kombinált teljesítmény így 136 lóerő, ami 6-tal több annál a kizárólag hagyományos meghajtású változatnál, aminek az új technológia a helyébe lép.
A lényeg persze nem a lóerők számában rejlik: az új hibrid rendszer a tesztek alapján 15%-kal alacsonyabb üzemanyagfogyasztást eredményez. A spórolás különösen városi körülmények közt érvényesül, ahol akár 2,5 liter/100 km is lehet a megtakarítás. Ezzel párhuzamosan értelemszerűen csökken a szén-dioxid-kibocsátás is, a mérések szerint 20 g/km-rel, ami a vállalat tájékoztatása értelmében azt jelenti, hogy az ezzel a technológiával felszerelt járművek megfelelnek az Euro 6.e szabványoknak. Az energia egy a bal első ülés alatt elhelyezett, 48 V-os, nettó 432 Wh-s kapacitású akkumulátorban kerül tárolásra.
A rendszert, amelyhez egy hatfokozatú, duplakuplungos váltó tartozik, tehát a Peugeot 3008 és 5008 szabadidő-autókban láthatjuk majd először működés közben, várhatóan az idei esztendő második negyedévében. A választás nem véletlen, mindkét típus közel áll ugyanis a modellfrissítéshez (a 3008 aktuális generációja 2016, az 5008-asé pedig 2017 óta van az utakon), az új variánsok pedig „kitolhatják” néhány évvel az élettartamukat, miközben a háttérben minden bizonnyal készülnek a tisztán elektromos utódok.
A Peugeot azt is megerősítette, hogy az új hibrid rendszer rövidesen helyet kaphat a 208-as, a 2008-as, a 308-as, a 308 SW, valamint a 408-as típusuk motorháztetője alatt is. A vállalat ezenkívül belengette a szóban forgó technológiának egy gyengébb, 99 lóerős változatát is, bár az egyelőre kérdéses, hogy ezt melyik modellekben alkalmazhatják majd. Érdemes továbbá megjegyezni, hogy mivel a szóban forgó francia brandet is birtokló Stellantis konszern előszeretettel osztja meg műszaki megoldásait a különböző gyártók közt, így jó esély van rá, hogy a Peugeot innovációját hamarosan pl. az Opel, a Fiat, a DS vagy épp a Citroën is felhasználja.