Főként a gumigyártó cégek fejlesztőin múlik, hogy mikor veszi vissza a leggyorsabb közúti autó rekordját a Bugatti – legalább is erre utalt a francia gyökerű, ma a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka első embere egy interjúban. Nem biztos azonban, hogy a közeljövőben a végsebesség hajkurászása lesz a fókuszban a cégnél, szeretnének ugyanis ők is felülni az „SUV-vonatra”.
Stephan Winkelmann, a Bugatti elnöke a patinás amerikai Automobile magazinnak nyilatkozott a napokban, a beszélgetésben pedig természetesen szóba került az is, ami a legtöbb autós rajongónak eszébe jut a márka hallatán: a végsebességi rekord. A Bugatti 2010 és 2017 között a Veyronnal, illetve annak 415 km/h-jával, már volt csúcstartó, két éve viszont a svéd Koenigsegg letaszította onnan a 447 km/h-val repesztő Agerának köszönhetően.
Sokan a Veyron utódjaként bemutatott Chirontól várták, hogy felállítja az új rekordot, azonban a csúcsjárgányt végül az elektronika révén 420 km/h-s tempóra kellett korlátozni – pedig a tesztek alapján állítólag a limiter nélkül 465 km/h-ra is képes lett volna. A Bugatti akkor csak annyit közölt, a „fék behúzására” biztonsági okokból volt szükség, ám néhányan már akkor is azt pedzegették, hogy alighanem attól tartottak, a gumik nem bírnának el még nagyobb terhelést.
Winkelmann szavai most őket erősítették meg, az elnök ugyanis elismerte: az, hogy nőhet-e a csúcssebesség, elsősorban azon múlik, lesz-e olyan gumiabroncs, ami biztonsággal használható a 450 km/h feletti tartományban is. Nem véletlen, hogy éppen a Bugatti hozakodik elő ezzel, hiszen az ő szuperautói közel 2 tonnásak (a Chiron pl. 1996 kilogrammot nyom), míg száguldó riválisaik, a Koenigsegg vagy a Hennessey 1300-1400 kg-os hiperautókat gyárt, márpedig a nagyobb súly éppen a gumiknak jelent nagyobb igénybevételt.
Persze az is lehet, hogy mire az abroncsok fejlődnek, már nem lesz elég „szabadon engedni” a Chiront az új rekordhoz, hiszen elképzelhető, hogy addigra már lesz, aki a bűvös 500 km/h-s határt is átlépi. A már említett Koenigseggnél például már küszöbön áll a legújabb modell, a Jesko érkezése, amely a szimulációk során elérte a 480 km/h-t, és, ha minden igaz, még nem is tekertek fel minden kapcsolót a maximumra a mérnökök.
A szóban forgó interjúnak még egy izgalmas része volt a Bugattira nézve, jelesül, hogy az elnök elárulta, már kész vannak egy luxusterepjáró tervei, amelyek csak arra várnak, hogy a Volkswagennél zöld utat adjanak nekik. A választás nem véletlenül esett erre a szegmensre, az SUV-k ugyanis napjainkban a leggyümölcsözőbb területnek számítanak, márpedig a vérbeli prémium változatokra itt is szükség van. Winkelmannék úgy számolnak, ha lenne kereslet 600-800 Bugatti szabadidő-autóra, már megérné nekilátni a gyártásnak.