Rögtön három villanyautót mutatott be a Jeep

Rögtön három villanyautót mutatott be a Jeep

Mostanra megszokhattuk már, hogy ha egy autóipari vállalat vezetői egy a márka jövőjével kapcsolatos, nagy bejelentésre készülnek, akkor az szinte biztosan új villanyautók piacra dobását (is) takarja. Nem volt ez másként a minap a Jeepnél sem: a jövőre 80 éves, tavaly óta a Stellantis konszern égisze alá tartozó amerikai brand három tisztán elektromos modellről rántotta le a leplet, melyek közül az első már a jövőre megérkezhet Európába!

A korábban „Jeepster EV” fedőnéven futó, de végül Jeep Avengerre keresztelt crossover (képünkön) nemcsak a márka történetének legelső teljesen elektromos kocsija lesz, hanem egyszersmind a legkisebb is. A hajszálpontos méretekkel még adós a cég, de azt már most tudni lehet, hogy az Opel Mokkával és DS 3 Crossbackkel azonos platformra épülő „bébi-SUV” a paletta eddigi „törpéjénél”, a 4,23 méter hosszú Renegadenél is valamivel rövidebb lesz.

A hajtásról a hírek szerint a Stellantisnál bevett 94 lóerős villanymotorok gondoskodnak majd, melyekből kiviteltől függően 2 vagy 4 kerül az autó, ami arra utal, hogy első- és összkerék-meghajtású változatokkal is találkozhatunk majd. A hatótávot illetően a Jeep 400 kilométert tűzte ki célul, ennél bővebbet pedig az októberben esedékes Párizsi Autószalonon árulnak majd el. Az Avenger Lengyelországban készül majd, és elsődleges piaca is Európa lesz, ahol – a Jeep illetékeseinek elmondása alapján – főként a fiatalok és a női vásárlók szívébe igyekszik majd belopni magát.

A tervek szerint a legkisebb újdonság már 2023-ban az utakon lesz, egy esztendővel később pedig újabb két villany-Jeep debütálhat majd. Köztük a Wagoneer S, amely egyértelműen a kínálat csúcsát jelenti majd, legalább is a teljesítményt és a hatótávot illetően: a számos luxuskiegészítővel is felszerel, közepes méretű városi terepjárónak szánt kocsi alapverzióban is 600 lóerős lehet majd, mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsulhat fel 100 km/h-ra, és egyetlen feltöltéssel akár 640 kilométert is képes lesz megtenni.

A most beígért újdonságok közül pedig a Recon képviseli leginkább azt a vonalat, ami miatt olyan sokan kedvelik a Jeepeket. A fejlett off-road képességekkel felvértezett jármű többek közt szögletes formáival, az opcionálisan levehető ajtókkal és a nyitott tetejű designnal viszi tovább a márka örökségét. Nem meglepő módon a Recon értékesítésénél elsősorban az USA-ra koncentrál majd a vállalat, de várhatóan Európában – ahol az ambícióik szerint 2030-ra már minden eladott modelljüknek elektromosnak kell lennie – is rendelhető lesz a keményebb terepektől sem megriadó, elektromos Jeep.