Egy ideje már nyílt titok volt, hogy az eredetileg 1965 és 1996 között gyártott legendás Ford Bronco hamarosan újjászületik majd, most pedig az is kiderült, hol láthatja először a közönség a várhatóan jövőre érkező autó (majdnem) végleges verzióját. Mi tagadás, a világ egyik legkeményebb tereprali versenyén egy jó szereplés stílusos belépő lehetne a kocsinak.
A Ford eddig gondosan óvta a kíváncsi tekintetek elől az új Broncót, csak néhány, a teszteken elcsípett fotó alapján lehetett következtetni arra, mire készülnek pontosan. A felvételeket látva egyértelmű volt, hogy a régi-új modellt a Ranger alapjaira építik, ami érthető – és nem mellesleg költséghatékony – választás volt.
Rossz nyelvek szerint egyébként emiatt kis túlzással nem történt sokkal több, minthogy a platós Ranger hátuljára „felraktak” egy dobozt – de persze ennél jóval többről van szó. Ami a hajtást illeti, az első hírek még egy 2.3 literes, sornégyes, turbós EcoBoost benzinmotorról szóltak, azonban akik már hallották közelről az új Broncót, inkább a Ford 2.7-es, ikerturbós, V6-osát sejtik a motorháztető alatt.
Akárhogy is, sok idő már nincs titkolózni, a Ford ugyanis bejelentette, a legújabb Bronco rajthoz áll a hamarosan rajtoló Baja 1000 terepversenyen. Az off-road szakág kedvelői alighanem tudják, hogy a „Baja” név nem a Duna menti városunkat takarja, hanem a Baja California nevű mexikói államot. Az ország északnyugati csücskében fekvő, sivatagos területen 1967 óta rendeznek embert (és autót) próbáló viadalokat, amelynek hőskorában a Bronco a legsikeresebb járművek közé tartozott.
Bár a verseny nevében az „1000” kifejezés szerepel, a táv nem egészen fix, évről évre 600 és 850 mérföld (azaz kb. 950-1350 kilométer) között változik. A nehézségét többek közt az adja, hogy ezt egyhuzamban kell teljesíteni, és mivel ez néha még a legjobbaknak is mintegy 20 órájukba telik, a különösen veszélyes éjszakai szakaszokat sem nagyon lehet megúszni. A Baja 1000 élő legendája Rod Hall, aki különböző kategóriákban összesen 21-szer tudott győzni. Ötven éve éppen egy első generációs Broncóval ért fel a csúcsra, ez előtt tisztelegve pedig idén unokája, Shelby Hall ül majd a volánnál.
Persze a sivatagi versenyre összerakott kocsi némileg eltér majd attól, ami jövőre a szalonokba kerülhet. A terepfutómű, ami a hírek szerint elöl 35, míg hátul 46 centiméteres rugóúttal rendelkezik, kötelező kellék lesz a Baja 1000-en, csakúgy, mint a járművet merevvé és biztonságossá tevő bukócső-rendszer.
Nagy premierre készül tehát a Ford, és bár a várakozás már most is óriási az újjászületű Bronco iránt, a jövőbeli eladási adatoknak minden bizonnyal azt tenné a legjobbat, ha az alkalmi verzió figyelemreméltóan szerepelne a mexikói sivatagban.