Az előttünk álló hétvégén sorra kerülő Spanyol Nagydíjjal visszatér Európába a Formula–1 mezőnye, amely egyetlen kanadai „kiruccanást” leszámítva egészen szeptemberig versenyez majd a kontinens különböző pályáin (közte július legvégén Magyarországon). A csapatok által az egyik legjobban ismert, az év eleji tesztek helyszíneként is szolgáló barcelonai aszfaltcsíkon rendezett futam akár fordulópontot is hozhat, sok istálló ugyanis jelentős fejlesztési csomaggal készül, és akadnak, akiknek ez talán már az utolsó esély lesz az idény megmentésére…
A viadalnak Max Verstappen vághat neki a legmagabiztosabban, a Red Bull holland versenyzője ugyanis a legutóbbi két futamot megnyerte – sőt, mondhatjuk, hogy amikor idén célba ért (3-szor), mindig elsőnek intették le a kockás zászlóval. A két „nullázás” miatt azonban nem ő, hanem Charles Leclerc (Ferrari) vezeti a tabellát, méghozzá 19 pontos előnnyel.
A világbajnoki címvédő Verstappennek egészen különleges ez a helyszín, ugyanis 2016-ban, mindössze 18 évesen itt szerezte meg karrierje első diadalát, amivel minden idők legfiatalabb futamgyőztese lett, csaknem 3 évet lefaragva a korábbi csúcstartó Sebastian Vettel rekordjából. Azon a 6 évvel ezelőtti versenyen a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg emlékezetes módon az első körben ütközött egymással és mindketten kiestek. Ezt az incidenst leszámítva a Mercedes a közelmúltban alaposan uralta a barcelonai nagydíjat: 2014 óta 8-ból 7-et nyertek, az utolsó 5 futamot kivétel nélkül Hamilton.
Ennek a sikerszériának a folytatása most óriási meglepetés lenne, még úgy is, hogy a csapat több nagy léptékű újítást visz Spanyolországba. A motort és a hátsó szárnyat érintő módosításoktól a hírek szerint az egyenesekben 3-4 km/h-s gyorsulást remél az istálló, ezen kívül pedig több erőfeszítést tettek az idényük eddigi egyik legfőbb problémájának számító „pattogás” megszüntetésére. Olvasni olyan véleményeket is, hogy a héten már tesztelt fejlesztésekre a Mercedes amolyan utolsó szalmaszálként tekint, és ha elmaradnak a várt eredmények, jövő héttől már a következő szezon autójára koncentrálnak majd.
Az erőviszonyokat némiképp befolyásolhatja, hogy a hétvégére nyári hőséget várnak Katalóniába, aminek a gumikezelés szempontjából kulcsszerepe lehet. Már a pénteki szabadedzéseken is 30 Celsius-fokig emelkedhet a hőmérséklet, a vasárnap magyar idő szerint 15 órakor kezdődő futam idején pedig akár 35 fok is lehet, ami mellett az aszfalthőmérséklet már bőven 50 fok fölé kúszhat.
A száguldó cirkusszal kapcsolatos további friss hír, hogy a sorozat döntéshozói úgy határoztak, nem pótolják az eredetileg szeptemberre tervezett, de az ismert körülmények miatt lemondott Orosz Nagydíjat, így a pilótáknak jelen állás szerint a tavalyihoz hasonlóan 22 futamon át gyűjtögethetik a pontokat.