Vannak ranglisták, statisztikai mutatók, amelyeket minden Formula–1-es pilóta szeretne vezetni (világbajnoki címek, futamgyőzelmek stb.) – és akadnak, amiknek kissé kínos az élmezőnyében lenni. Carlos Sainz Jr. néhány nappal ezelőttig több olyan mutatóban is a „legjobbak” közé tartozott, ami inkább az utóbbi kategóriába tartozik. A múlt hétvégi Brit Nagydíjon aztán megtört nála a jég, és feliratkozott a futamgyőztesek sorába. De vajon meddig repítheti ez a diadal a Ferrari spanyol versenyzőjét?
Az ifjabb Carlos Sainz az említett silverstone-i futam előtt 638,5 pontot szerzett F1-es karrierje alatt anélkül, hogy egyetlenegyszer is elsőként látta volna meg a kockás zászlót, ami rekordnak számított a száguldó cirkusz történetében. Erről a kétes dicsőséget jelentő toplistáról iratkozott le a leintéskor, az új „éllovas” pedig immár Nico Hülkenberg, akinek 521 pontja és 0 győzelme van.
A 27 esztendős spanyol versenyző 150. nekifutásra állhatott fel végre a dobogó legmagasabb fokára, ami szintén közel van a csúcshoz: nála többet csak Sergio Pérez várt az első diadalára, akinek élete 190. futamán jött össze az első hely a 2020-as Szahír Nagydíjon. A fenti két statisztikához persze gyorsan hozzá kell fűzni, hogy mivel 2010-ben jelentősen megváltozott a pontozási rendszer (több lett a pontszerző és jóval több a szétosztott pont), illetve napjainkban jóval több nagydíjhétvégét teljesít a mezőny egy évben, mint annak idején, így ezekben a kategóriában a régi idők pilótáinak esélyük sincs labdába rúgni.
Sainz Jr. egyébként az F1 történelmének 112. futamgyőztese lett, de mindössze a második spanyol, a 32 elsőségnél járó Fernando Alonso után. Ezzel a 33 sikerrel a hispánok a 10. legsikeresebb nemzetnek számítanak (holtversenyben az USA-val) a világ legnépszerűbb autós szériájában. A képzeletbeli dobogón ilyen téren a britek (307 győzelem 19 különböző pilótától), a németek (179/7) és a brazilok (101/6) állnak.
Visszatérve az ifjabb Carlos Sainzra, adja magát a kérdés, hogy a mostani sikerrel átszakad-e nála a gát, és kihozza-e magából azt a teljesítményt, ami sokak szerint benne van. Egy biztos: még sokat le kell tennie az asztalra ahhoz, hogy édesapjával, a kétszeres ralivilágbajnok (1990, 1992) és „mellesleg” háromszoros Dakar-győztes (2010, 2018, 2020) Carlos Sainz Sr.-ral egy lapon lehessen emlegetni.
A mögöttünk hagyott hétvége krónikájához tartozik még, hogy a hajmeresztő balesetet szenvedő kínai Csou Kuan-jü – nem kis részben a 2018-as szezon óta használt „glória” ütközésvédelmi rendszernek – megúszta a nagyobb sérülést, és tervei szerint már a most hétvégén esedékes Osztrák Nagydíjon rajthoz állna. És ugyanez a célja a szintén a rajtot követő ütközésekben érintett Alex Albonnak is, akit helikopterrel szállítottak kórházba a pályáról, de a legfrissebb hírek alapján nála is mindent rendben találtak az orvosok.