Széles palettával támad a Mazda CX-60

Széles palettával támad a Mazda CX-60

Hamarosan megérkezik a hazai utakra a Mazda idei nagy újdonsága, a CX-60 névre keresztelt, közepes méretű szabadidő-autó. Azt eddig is tudtuk, hogy a kezdeti kínálatban szerepel a plug-in hibrid variáns, most pedig kiderült, hogy kétféle dízeles verzió is rendelhetővé válik itthon. A több mint 100 éves japán gyártó azon kevés autóipari vállalatok közé tartozik, amelyek a jövőben is jelentős szerepet szánnak a „hagyományos” meghajtású modelleknek – ez az új SUV is ennek a stratégiának a fontos oszlopa.

A CX-60 az első olyan autó, amely a Mazda által kifejlesztett, úgynevezett „Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture” alapjaira épül. Ez a platform összkerékhajtás mellett alkalmas hátsókerék-meghajtás „befogadására” is – aminek az MX-5 révén azért jókora hagyományai vannak a márkánál. A mérnökök pedig ki is használják az új megoldás biztosította rugalmasságot, hiszen a CX-60 számos különböző változatban lép a piacra.

A Mazda elsőként a konnektoros verziót vezette be, amely egyébként a brand első plug-in hibrid autója. De nemcsak ezért jelent mérföldkövet, hiszen a maga 328 lóerős teljesítményével immár a valaha volt legerősebb, szériagyártású Mazda címét is birtokolja. A 2.5 literes, négyhengeres benzinmotorral és egy 129 kW-os villanyerőforrással ellátott kocsi 63 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban, legfeljebb 140 km/h-s sebességgel.

A vadonatúj SUV 3.3 literes, hathengeres dízelmotorokkal is rendelhető, méghozzá kétféle teljesítményszinten: a hátsókerekes kivitel 200 lóerőt és 450 Nm-t, míg az összkerekes 254 lóerőt és 550 Nm-t tud. A dízeles CX-60-oknak a közelmúltban a hazai indulóárai is kiderültek: a D200 17,4 millió forinton, a D254 pedig 19,4 millió forinton nyit – vagyis a papírformának megfelelően bőven a 21,1-26 millió forintos sávban mozgó plug-in hibrid alá lőtték be őket.

Ami a kocsi általános adatait illeti, a CX-60 a maga 4,74 méteres hosszával, 1,89 méteres szélességével és 1,68 méteres magasságával házon belül a CX-5 és a CX-9 közé érkezik. Valamennyi példányt nyolcfokozatú automata váltóval szerelnek fel, a csomagtér kapcsán pedig 570 literes, az ülések ledöntésével kb. 1700 literig bővíthető kapacitásról szólnak a hírek.

A Mazda belsőégésű motorok melletti töretlen elköteleződésének jeleként a cég legifjabb szabadidő-autója az ígéretek szerint hamarosan 3.0 literes, hathengeres benzines verzióban is elérhető lesz. A jövőbeli tervekben tisztán elektromos variáns egyelőre nem szerepel, egy három üléssoros típus azonban igen: a CX-80 néven futó, hétüléses kocsi akár már jövőre debütálhat.