Küszöbön áll a BMW kompakt szabadidő-autója, az X1 legújabb generációjának forgalmazása, ennek megfelelően egyre több részletet tudunk meg a leendő kínálatról. Az eddig napvilágot látott információk alapján a népszerű típus legalább 9 féle változatban lesz kapható, amelyek közt a „papírformának megfelelően” különböző mértékben villanyosított modellek is lesznek, a lágy hibridektől egészen a teljesen elektromos iX1-ig.
Az X1 nevű luxus-SUV-ot még a szegmens felfutásának hajnalán, 2009-ben mutatta be a BMW, az autó pedig hamar elkezdte beváltani a hozzá fűződő reményeket. Már első teljes évében 100 ezer példányt adtak el belőle világszerte, ezt a bűvös határt pedig azóta is minden évben gond nélkül átugrotta, sőt, az utóbbi esztendőkben már stabilan 200 ezer felett teljesített. Érdekesség, hogy miközben a bajor gyártó annak idején egyértelműen a palettája legkisebb szabadidő-autójaként pozícionálta (erre utal a nevében az 1-es is), mostanra a 2017-ben leleplezett X2 örökölte meg tőle ezt a szerepet.
A típus megújítását illetően a BMW egyelőre az autóiparban jól bevált receptet követi: a premiert követően 6-7 évvel került sor az első modellfrissítésre, most pedig, újabb 6-7 éves periódus elteltével, itt a harmadik generáció. A korábbi tájékoztatás szerint a vadonatúj X1-esek többféle benzines és dízeles verzióban, illetve plug-in hibrid- és tisztán elektromos kivitelben is az utakra kerülnek – a közelmúltban pedig új, egyaránt lágy hibrid változatokról is olvasni lehetett a sajtóban.
Az egyik egy 1.5 literes, 3 hengeres benzinmotorra és egy 48 V-os rendszerre épülő technológia, amely a maga 170 lóerős teljesítményével a benzines alapmodell (134 lóerő) és a belsőégésű verziók csúcsát jelentő variáns (215 lóerő) közé ékelődik be. És lesz lágy hibrid megoldás egy 2.0 literes, 4 hengeres dízelerőforrásra építve is: ez 163 lóerős lesz, amivel ugyancsak a dízelkínálat közepére érkezik.
A konnektorról tölthető hibridekkel kapcsolatban 245, illetve 326 lóerős teljesítményről és 80-90 kilométeres elektromos hatótávról szólnak a hírek. A talán legnagyobb figyelem pedig az iX1-et övezi, amely két villanymotorjának köszönhetően összkerék-meghajtással, 313 lóerővel és 494 Nm-es csúcsnyomatékkal debütál majd, ha minden igaz, még az év vége előtt. A 180 km/h-s végsebességre képes, tisztán elektromos SUV a tesztek alapján akár 440 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel, megfelelő infrastruktúra mellett pedig akár 10 perc alatt is vételezhető vele 120 kilométer megtételére elegendő energia. Az iX1 ára hazájában 55 ezer euróról, azaz forintra átszámítva kb. 22,8 millióról indul, míg a hagyományos motorral (is) felszerelt társai várhatóan a 15-20 millió forintos sávban nyithatnak.