Áprilisban mutatják be Sanghajban az X3 M-t és az X4 M-t.
Merthogy durva turbót kapnak a típusok: háromliteres hathengeres sportváltozat helyett ezekbe a modellekbe erősebb változatok kerülnek. Ez azt jelenti, hogy már az alapkivitel is 480 lóerőnél kezdődik, de a Competition kivitelbe eleve 510 lóerős motor kerül – ami egy terepjárónak LÁTSZÓ tárgyban eleve durva húzás. A vason a hab a nyolcfokozatú automataváltó, és – naná, hogy – az állandó összkerék-hajtás.
Emellett mindig kérdés (a magas gépeknél pláne), mennyire jelent komoly problémát a stabilitás? Nos, az X3 M és X4 M komoly és aktív lengéscsillapítással kerülnek a szalonokba – itt az aktívat úgy kell értenünk, hogy az adott sebességhez és terephez állítja magát az agy. Vitatható döntés, hogy kikapcsolható lesz itt is a menetstabilizáló – ekkora masinánál jó döntés ez, BMW?
És mi a helyzet a gyorsulással (ha már terepjárókról van szó)? A kérdés jogos: a hírek szerint az alapkivitelek 4,2, a Competition pedig 4,1 mp alatt gyorsul fel - a végsebességük 250 km/h lesz, de ezt felárért 280 km/h-ra növelheti a tisztelt kuncsaft. Az adatok azonban tényleg nem véglegesek – itt különösen a 10,5 literes fogyasztás és a 239 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás WLTP ciklus az, ami nagy kérdésesnek tűnik, már egy laikus számára is.
Szóval az X3 M és az X4 M bemutatójára áprilisban kerül sor Sanghajban, szeptemberben pedig már kapható is lesz mindkettő. 84 900 euró az X3 alapára, az X4 M-ért pedig legalább 87 100 eurót kell kicsengetni. Persze akinek a Competition változatokra fáj a foga, annak mélyebben kell a zsebébe nyúlnia: 8500 euró a felár, ami – akárhogy számoljuk - (kb. majdnem 3 millió forint. Kell?