Tudja fokozni a „vadulást” a Volkswagen

Tudja fokozni a „vadulást” a Volkswagen

Nem sokkal a GTI Clubsport októberi bemutatója után újabb Golf premierjét ünnepli a Volkswagen: a Golf R mintegy 320 lóerővel és az R-verzióknál megszokott összkerékhajtással kínál a gyártó szerint minden korábbinál dinamikusabb vezetési élményt.

Nem sokáig számított a nyolcadik generációs Golf legsportosabb modelljének a néhány hete leleplezett GTI Clubsport, a Golf R ugyanis most érzékelhetően izmosabb erőforrást „villantott”. A 2.0 literes, négyhengeres TSI 319 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 420 Nm. A motor egyébként a vállalatcsoport berkein belül ismerős lehet az Audi S3-asból, azonban a vadiúj R esetén sikerült egy kicsivel még többet kicsikarni a konstrukcióból.

Az előrelépés tehát a „nyers” teljesítmény terén is vitathatatlan, ám még ennél is szembeszökőbb a fejlődés, ha a most közölt gyorsulási adatokra pillantunk. Azok szerint ugyanis a Golf R a 4Motion összkerékhajtás révén 4,7 másodperc alatt tudja le a 0-100 km/h-ig tartó sprintet. A végsebessége a jól ismert módon 250-nél elektronikusan korlátozva van – de némi felár (Performance csomag) ellenében a határt 270-ig is ki lehet tolni.

A Volkswagennél a pénztárcájukat szélesebbre táró vevők kedvéért előálltak két különleges üzemmóddal is. A Special elnevezésű az elmondásuk szerint azoknak lehet ideális, akik versenypályán látják legszívesebben magukat, ezt ugyanis a legendás Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkjára optimalizálták. A Drift verzió különleges képességeit pedig aligha kell hosszasan ecsetelnünk, a név magáért beszél.

Ami az új Golf R külső jegyeit illeti, a már említett GTI Clubsport mellé állítva némi túlzással megállná a helyét egy amolyan „találja meg a 10 különbséget a két kép között” feladványként. Egy részlet azért hamar szemet szúrna mindenkinek: a Golf család legifjabb tagjához mindkét oldalon dupla kipufogóvégeket terveztek, szemben az elődnél alkalmazott szimpla csöves megoldáshoz.

A Volkswagen a majdani vételárat illetően még adós a részletekkel, de a GTI Clubsport 40 ezer angol fontos, azaz forintban kifejezve mintegy 16 milliós árcédulája alighanem jó támpontot jelent a becsléshez. A szakértők jóslata szerint várhatóan ennél kicsivel többet kell majd leszurkolnia annak, akinek a minden idők legerősebb szériagyártású Golfjaként beharangozott kocsira fáj a foga.