Tűpontos térképpel érkezik a Polestar 3

Tűpontos térképpel érkezik a Polestar 3

Elnézve, hogy merre tart az autózás világa, egyértelmű, hogy a szektort érintő nagy bejelentésekre ma már nemcsak a járműipari kiállításokon kerülhet sor, hanem a különböző technológiai eseményeken is. Így volt ez a napokban lezajlott Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) esetén is, ahol a Polestar és a Google illetékesei közölték: a svéd márka hamarosan debütáló 3-as modelljében a keresőóriás minden eddiginél pontosabb térképszolgáltatása kap helyet, amely idővel a komplett közlekedést forradalmasíthatja.

A Google HD térképet kifejezetten autós célokra fejlesztették ki, és a szokásos adatforrások mellett a kocsik kamerái és radarjai segítségével is folyamatosan gyűjti a vezetés szempontjából lényeges információkat. A techcég elmondása szerint az új szoftverben számos új elem megjelenik majd a sávjelzésektől a táblákon át az útmenti korlátokig, mindezt természetesen valós időben.

Az innováció célja „rövidtávon”, hogy az autó különböző asszisztenciarendszereivel együttműködve tovább fokozza a vezetésbiztonságot. Innen nézve nem meglepő, hogy a megoldás premierjére épp a Polestarnál kerül sor, hiszen a mindig is a biztonságról híres Volvo testvérmárkájáról van szó – ennek megfelelően egyébként a HD térkép ott lesz majd a Volvo jövőbeli modelljeiben is, elsőként az EX90 nevű elektromos SUV-ban.  A „hosszútávú” célt pedig szintén nem rejtették véka alá a felek: a Google új térképe a küszöbön álló önvezető autók megbízhatóbbá tétele, és így minél gyorsabb térnyerése szempontjából is kulcsfontosságú szerephez juthat.

A fenti technológiai újdonság tehát még egy ok, amiért érdemes várni a tavaly ősszel leleplezett, és a tervek szerint idén az utakra kerülő Polestar 3 tisztán elektromos szabadidő-autóra. A Volvóval egyetemben a kínai Geely tulajdonában lévő brand harmadik modelljénél a kétmotoros hajtáslánc lesz az alapértelmezett, kétféle teljesítményszinttel: az alapváltozat 489, a Performance kivitel pedig 517 lóerős lesz. A 4,9 méter hosszú, 2,5 tonnás jármű a tesztek alapján kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra.

A Polestar 3-ban egy 107 kWh-s akkumulátorcsomag kap helyet, ami a belépőverziónál kb. 480 kilométeres, a Performance variánsnál pedig értelemszerűen valamelyest kevesebb, mintegy 435 km-es hatótávra elegendő. A svéd gyártó ígérete szerint megfelelő töltővel 30 perc alatt 10-ről 80%-ig táplálható az aksi. A Google HD térképet elsőként bevető, ötajtós SUV leendő ára kapcsán a nemzetközi sajtóban 85 ezer dolláros, azaz forintra átszámítva nagyjából 32 milliós kezdőösszegről olvasni.