Nagy utat járt be 2007-es születése óta a Dacia Sandero, és most elsősorban nem is a megtett kilométerekre gondolunk. A modellt annak idején számos piacon Renault Sanderóként vezették be, kimondva-kimondatlanul azért, mert a Dacia márka a vásárlók jelentős részének szemében esetleg nem lett volna elég vonzó. Ehhez képest szűk másfél évtizeddel később most ott tartunk, hogy a legfrissebb statisztikák szerint ez a kocsi lett az európai földrész legtöbb példányban eladott járműve!
Az imént említett adatok az ilyenkor szokásos átfutási idők miatt még július hónapra vonatkoznak, de ettől még a tény tény marad: a JATO Dynamics átfogó elemzése szerint 20446 eladott új darabbal a Sandero lett Európa legnépszerűbb modellje, maga mögé utasítva a korábban szinte örökös listavezetőnek elkönyvelt Volkswagen Golfot (19425 db). A képzeletbeli dobogó legalsó fokára a Toyota Yaris fért fel, megelőzve a Volkswagen Polót és a T-Rocot, ami azért jól mutatja, hogy márkaszinten továbbra is a VW uralja a kontinens piacát.
A rangsor összeállításánál természetesen a magyarországi eladásokat is figyelembe vették, azonban nyugodtan mondhatjuk, a Sanderót nem hazánk repítette az első helyig. Az idei esztendő első felében például a Dacia kisautója saját szegmensében is „csak” a harmadik legkelendőbb volt mifelénk a Suzuki Swift és a Toyota Yaris mögött. Az abszolút éllovas Suzuki Vitarából pedig 2021 első félévében mintegy kilencszer annyit adtak el idehaza, mint Dacia Sanderóból.
Utóbbinak viszont másutt jóval nagyobb sikere volt, ami a JATO elemzői szerint egyebek mellett annak köszönhető, hogy a Sandero tavaly bemutatott harmadik generációja közvetlen elődjénél többet képes nyújtani, miközben az ára lényegében nem változott. A január óta a kereskedésekben lévő, a Dacia Logannel és a Renault Taliant-nal azonos alapokon nyugvó, új Sanderókban egyébként egytől egyig 1.0 literes, háromhengeres motor dolgozik, ami a belépőváltozatban 67, a csúcsverzióban pedig 101 lóerős.
És ha már szóba kerültek a friss statisztikák, érdemes egy pillantást vetni arra is, hol tart a villanyautók sokat emlegetett térhódítása. Nos, az adatok szerint 2021 júliusában Európában minden hatodik értékesített új gépkocsi volt részben vagy teljesen elektromos. Összehasonlításképpen, a legkapósabb plug-in hibrid modellből (Ford Kuga) nagyjából. ötödannyit, az első számú teljesen elektromos járműből (Volkswagen ID.3) pedig kb. negyedannyit adtak el, mint az európai vevők új favoritjából, azaz a Dacia Sanderóból.