Több nagy bejelentést is tett minap a Dacia vezetősége. Egyrészt a mostantól megrendelt kocsijaik már az új, „Dacia Linknek” nevezett emblémával kerülnek majd leszállításra, azaz a Renault Csoporthoz tartozó román brand maga mögött hagyja a sokak által „sörnyitónak” gúnyolt logót. Másfelől, és talán ez a hír szólt nagyobbat, közölték azt is, hogy jövőre márkaszintű sebességkorlátozást vezetnek be, vagyis egyetlen új Dacia sem lesz majd lépes 180 km/h-nál gyorsabb tempóra.
A logócsere messze nem példa nélküli mostanság az autóiparban, a teljesség igénye nélkül a közelmúltban a Kia, a Nissan, a Peugeot, a Toyota vagy épp a Volkswagen is modernebb(nek gondolt) emblémára váltott. A Dacia esetén ráadásul nem csupán kisebb „igazításról” van szó: a korábbihoz képest merőben új, egy összekapcsolódó „D” és „C” betűt formázó design a hűtőrácsok mellett a keréktárcsákra is felkerül, míg a jövőbeli autók hátulján és kormánykerekén a minimalista betűstílussal írt Dacia felirat lesz majd olvasható.
Az arculatfrissítés a jelenleg forgalmazott teljes palettát, azaz a Springet, a Logant, a Dustert, a Joggert, a Sanderót és a Sandero Stepwayt is érinti, az ígéretek szerint pedig még idén év eleje előtt az utakon lehetnek a módosított jelvénnyel ellátott Daciák. Az első új modell pedig, amin már a „DC”-logó viríthat, alighanem a jövőre érkező Bigster lesz. A Dusternél mintegy 30 centivel hosszabb SUV-ot többek közt a Nissan Qashqai és a Volkswagen Tiguan „pénztárcabarát” riválisának szánják, és állítólag 140 lóerős teljesítményű, full hibrid változatban is kapható lesz.
A gyári sebességlimit szintén nem a Dacia találmánya, az ismert márkák közül elsőként a Volvo lépte meg még 2020-ban, főként biztonsági és környezetvédelmi okokra hivatkozva. A svédek szintén 180-nál húzták meg a határt (aminek, lássuk be, jóformán csak a német autópályákon van relevanciája), az azóta eltelt időszak értékesítési adatait látva pedig mindez nem igazán tántorította el a vevőiket, tavaly például rekordnövekedést regisztráltak az eladások terén.
Vélhetően a Daciák iránti igényt sem tépázza meg a korlátozás, főként, hogy papíron a jelenlegi leggyorsabb autóik, a benzines Dusterek is eleve csak egy kicsivel tudnak az említett 180-as küszöbnél gyorsabban menni. A döntés egyébként a cégcsoporton belüli, átfogó stratégia része, hisz a Renault illetékesei már korábban jelezték, hogy a balesetek számának csökkentése miatt ők is a Volvo által kitaposott ösvényre lépnek. A lépés az eredeti tervek szerint nem érinti a vállalat teljesítményorientált autóit, vagyis például az Alpine márka alatt forgalmazott, sportos kocsikat, de a fentiek alapján számíthatunk rá, hogy a Daciák után rövidesen a Renault-emblémás új járműveknél is aktiválják a végsebesség-limitert.