Kihegyezett pályagépet alkotott az olasz hiperautógyártó. A nagy behemótok mellett a kis manufaktúrák (Koenigsegg és társai) sem tétlenkednek és egymás után dobják piacra új, gyorsabb vagy éppen új és gyorsabb modelljeiket, ahogy legutóbb pont a Pagani tette.
Eljött a várva várt nap a Pagani számára, végre bemutatták a Huayra R-t. Az előrejelzések alapján várható volt, hogy a san cesario sul panarói csúcsmodellt csak zártpályás használatra szánják. A motorja meglepően nem a korábbi erőforrás „kifacsart” verziója, hanem teljesen új fejlesztés. A karosszéria is változott némileg, de ha közúti autóról lenne szó, akkor inkább ráncfelvarrásnak neveznénk azt, bár akad szembeötlő módosulás.
A kocsi 6,0 literes V12-ese német segítséggel jött létre, teljes egészében a HWA AG tervezte. Tudvalevő, hogy ezt a céget Hans Werner Aufrecht alapította, az AMG mögött álló két prominens úriember egyike. A HWA AG egyébként szorosan együttműködik a Mercedes-AMG-vel, bő két évtizede résztvevője az autóversenyzési szakágnak. Az affalterbachi csapat által tervezett V12-R 850 lóerős teljesítményt kínál 8250-es fordulatszámon, és 750 Nm maximális nyomatékot 5500-as és 8300-as fordulatszám között. (Össze lehet vetni az adatokat a sima közúti rakéta számaival: 730 és 755 lóerő, valamint 800 lovacska a csúcsváltozatban.)
A hátsó-középmotoros fenevadba a hatfokozatú szekvenciális váltót is a német cég tervezte. Bár a Pagani Huayra R-t úgy készítették, hogy mindig a teljes potenciálját kihasználva működjön, az olaszok szinte becsületbeli ügynek tekinti a mechanikus alkatrészek megbízhatóságának biztosítását. Létezik tehát a garancia, viszont a precíz karbantartást 10 000 km-enként el kell végezni.
A Pagani nemcsak arról gondoskodott, hogy a Huayra R fürge és fordulékony legyen a betoncsíkon, de figyelmet fordítottak a stílusra és a formatervezésre is. A hátsó része alig felismerhető, hiszen teljesen átalakították, hogy még „hangulatosabb” legyen, miközben evidenciában tartották az aerodinamikai követelményeket. A farát így némileg meghosszabbították és módosították a lámpákat is. Maradt a négy öblös kipufogócső, a tetején egy egy karcsú, lebegő spoiler ível. A súly természetesen döntő fontosságú egy versenyautó esetében, ezért a Huayra R kisautós tömeggel bír, alig 1050 kg-ot nyom üres tankkal a mérlegen.
Az álomautóknak azonban elég borsosan megkérik az árát, főként ha kis szériáról van szó, mint esetünkben is. A Pagani mindössze 30 darabot gyárt a Huayra R-ből, részben ebből adódik a horribilis ár: nettó 2,6 millió euró (kb. 930 millió forint). Az adókkal együtt a Pagani Huayra R ára már meghaladja a 3 millió eurót, azaz az egymilliárd(!) forintot. Aki kacérkodik a gondolattal gyorsan rendeljen, mert biztos, hogy hamar elkapkodják!