Szinte hihetetlen, de már a 11. generációnál tart a Civic, hiszen 1972-ben jelent meg először a Honda típuspalettáján, közkedveltsége pedig azóta is töretlen a márka hívei körében. Mintegy 170 országban forgalmazták az elmúlt közel fél évszázadban, s ez idő alatt 27 millió darab fogyott a sportos modellből. Nagy múltja mellett azért is volt képes fennmaradni a nagy SUV invázióban, mert tömegmodell léte ellenére mindig hordozott valamifajta egyediséget magában (lsd. sportos családi modellek, osztott műszerfal stb.)
A piac diktál, és ezért eltérő variánsokat kap majd a vásárló a tengeren innen és -túl. Az USA-beli képeken eddig csak a négyajtóst vehették szemügyre, az európai pedig az ötajtós, ferdehátú változat lesz. Ennek megfelelően a hátsó lámpái más formájúak, viszont elöl nagyrészt ugyanazt a fizimiskát kapjuk, a hűtőmaszkon módosítottak csupán. Lényeges különbség a hajtásláncban mutatkozik meg, mert Európában kizárólag hibrid formában forgalmazzák majd. Viszont erről pontos technikai adatokat még nem árultak el. Annyit lehet csak egyelőre tudni, hogy 2022-ben érkezik meg Európába az új Civic, előreláthatólag ősszel már a márkakereskedésekben is felbukkan.
A piachoz igazodást azért nem értjük feltétlenül, mivel Európában nem lehet majd manuális sebességváltóval megvenni a jövevényt, csak automatával. (Ez a hibrid motor konfigurációja miatt van.) Míg Amerikában, ahol kevesen tudnak vagy akarnak kuplungolni, meg lehet majd venni 6 fokozatú manuális váltóval is, vagy akár turbó nélkül, aki úgy variálna.
Az új Civic formáját tekintve (nem meglepően) a hat éve bemutatott 10. generáció logikus tovább gondolása: megmaradt a lapos, széles és hosszú alapforma, emellett a fényszórók, valamint a hűtőmaszk kialakítása sem sokat változott. De a részletek sokkal visszafogottabbak lettek, aminek az lehet az oka, hogy az előd sok kritikát kapott a túlzottan merész dizájn miatt. A Honda formatervezőinek ezúttal a célja az volt, hogy „soványnak" és könnyűnek tűnjön a Civic, ami első blikkre úgy tűnik, hogy sikerült is nekik.
Az utastérrel sem vagánykodtak annyira, a belsőt szinte minimalista stílusban rendezték be, az új, funkcionális kormánykerék mögötti 10,2 colos digitális műszeregység (alapesetben) hagyományos számlapokat mutat, a középkonzolból kiemelkedik a 7 colos (felárért 9 colos) érintőképernyő, és a klímaberendezésnek is megmaradt (szerencsére) a saját kezelőfelülete. A műszerfal érdekessége a széles, perforált légbeömlő, ami huzatmentesen szellőzteti az egész utasteret.
Az amerikai kínálat egyébként egy kétliteres, négyhengeres, benzines szívómotorral indul, ami 160 lóerőre és 187 Nm-re képes, mellette az európai modellekből is ismerős 1,5 literes, turbós, négyhengeres választható 182 lóerővel és 240 Nm-rel. Mindkét motorhoz azért szériában a fokozatmentes automata jár. Az európai modellben ettől eltérő motorok lesznek, kiegészülve az elektromos meghajtással, de a sportos életérzés szerelmesei sem szomorkodhatnak, mert az ígéret szerint a Type R is visszatér.
Technikai és biztonsági arzenáljával sem vall szégyent a friss Civic: széria a Honda Sensing vezetéstámogató rendszer és a 10 légzsák, hozzájuk még nagylátószögű frontkamera is kérhető. Az okostelefon-tükrözés szintén alapáron jár, az opciók közt pedig vezeték nélküli telefontöltőt és 11 hangszórós Bose hifit találunk. Ezek mellett valószínűleg még mindig megmaradt szériatartozéknak a sportos vezethetőség is.