Ma Európában a V8 kifejezés egyet jelent az amerikai (álommal?) autógyártással és a gurgulázó motorhanggal még akkor is, ha az európai gyártók is bőven kínáltak és kínálnak (egyre kevésbé) ilyen elrendezésű blokkokat, illetve autókat. Csakhogy míg az öreg kontinensen a V8-as blokkok mindig a luxus- és sportautók kiváltságai voltak, addig Amerikában teljesen hétköznapi autókat is szerelnek ilyen blokkal, és adnak el ma is.
Ez azt jelenti, hogy a V8-as motorral szerelt kocsi a tengerentúlon tömegcikk, nem pedig furcsa hobbi vagy drága luxus, mint mifelénk. Ebből következik, hogy nagyon sok mindenbe beépítették ezeket a néha meglepően alacsony LE/liter teljesítményű blokkokat kisteherautótól a személykocsin át a versenyautókig. Szintén természetes, hogy nemcsak az önálló, gyári, új motorokat, de a legelképesztőbb tuningcsomagokat is megrendelheti bárki az interneten, mégcsak nem is csillagászati pénzekért, legalábbis a jövedelmi viszonyokhoz képest. Virágzik az autó össze- és átépítés, és az elkészült csodát vagy épp szörnyet minden gond nélkül forgalomba is lehet helyezni, ha teljesít néhány alap műszaki követelményt (kis túlzással meg tud állni, be tud kanyarodni és nem füstöl túlságosan).
Mindennek tudatában igazán nincs mit csodálkozni azon, hogy a V8-assal szerelt autók tulajdonosai néha rákívánnak az elektromos üzemre, vagy egy idő után szívesebben járnának egy kevésbé környezetpusztító masinával, amire persze sok helyen arrafelé is jár némi közlekedés előny, kedvezmény. Nos, természetesen ennek sincs akadálya. Egy Electric GT nevű vállalkozás, ahol egyébként is utcai belsőégésű modellek elektromossá alakításával foglalkoznak (és megélnek belőle, mert egy nagy piacon a rések is nagyobbak), kihozta a dobozos, rendelhető, elektromos V8-ast.
A magyar „amcsiV8” fan-ok most nyilván káromkodva hányják a keresztet, de a tengerentúlon ez azt jelenti, hogy egy hétköznapi holmiból lesz valami különleges, tehát pont fordítva, mint itthon, ahol a V8 számít különlegesnek. Tehát csak megrendeljük az elektromos V8-at, ami persze marhaság, hiszen hengerek egyáltalán nincsenek benne, viszont kb. pont akkora, mint egy „small block”, és magában hordozza a vezérlést, a hűtést és a töltőegységet is.
Tehát ha van egy jobban felszerelt műhelyünk, egy öreg, de nem használhatatlan V8-as kasznink, akkor betehetjük a helyére ezt a benzinesnél valamivel gyengébb, max. 240 LE-s elektromos motort (a gyári automata váltóra azért nem lehet rákötni), aztán megrendelünk hozzá néhány akkumulátor pakkot is, amit ügyesen applikálunk az autóba. Ha ez kész, levizsgáztatjuk, és másnaptól néma csendben járhatunk a szupermarketbe. Itthon a feltételek egyike sem hangzik életszerűnek, de Amerikában, ha nem is gazdaságosan, de minden további nélkül, és szabályosan megvalósítható. Ha azt gondoljuk, hogy az Egyesült Államok kulturálisan nincs messze „tőlünk”, európaiaktól, akkor gondolkodjunk el az utolsó bekezdésen.