Lelkes emberek bizonyítják, hogy a Közel-Keleten is elképzelhető az autógyártás, ráadásul a kor elvárásainak megfelelve: az EV Electra Bejrútban mutatta be az első Libanonban gyártott elektromos autót. A céget egy libanoni születésű palesztin üzletember, Jihad Mohammad alapította négy évvel ezelőtt, most libanoni és palesztin mérnököket toboroz az elektromos autók gyártására. Nem is egy, hanem rögtön négy modellben gondolkodnak, melyek a helyi dizájnt reprezentálják, de emellett a világszerte elvárt technikát is képviselik.
A cég első modellje a Quds Capital ES, amely már nem csak a tervezőasztalon készül, legalább egy prototípust is legyártottak már belőle. Az EV Electra első modelljét már 2020 nyarán Franciaországban is bemutatták, ahonnan - életképességét bizonyítandó - a jármű saját kerekein érkezett egy németországi bemutatóterembe. A 90 kWh-s akkumulátorral felszerelt, 5 személyes Quds Capital ES mindössze 1500 kg, és 170 km/h végsebességre képes. Igen gyorsnak is bizonyul: a 100-as sprintet 4 másodperc alatt hajtja végre. Elvileg messze is juthatunk vele, habár a cég honlapján feltüntetett adatok közül a 800 km-s hatótáv kissé optimistának tűnik, ugyanis ez csak 11,25 kWh/100 km átlagfogyasztással jönne ki. Az egyelőre nem derül ki, hogy milyen mérési ciklus szerint érték el az impozáns értéket.
Az EV Electra másik modellje a Quds Nostrum E.E, amely még egyedibb tervezésű: egy alumínium vázas gördeszka platformra épített szénszálas karosszériával készül. Ez a modell ugyan csak 4 személyes, azonban a Capitalnál sportosabb kinézettel és menetteljesítménnyel rendelkezik. Az összesen 460 lóerős teljesítménnyel bíró két motor 3 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a mindössze 1200 kilós járművet, végsebessége pedig imponáló, 260 km/h. Ebbe az autóba szintén 90 kWh-s akkut építenének, amely ezúttal is 800 km hatótávra lenne elegendő az EV Electra honlapja szerint.
A harmadik, Rise nevű modell egy 2 személyes, sportos kialakítási autó, kisebb, 50 kWh akku kapacitással. Természetesen a hatótáv is arányosan csökken, csak 450 km szerepel a specifikációban, amely hihetetlen 11,1 kWh/100 km fogyasztással jöhet ki, amihez világbajnok légellenállásra lenne szükség. A magasság (pontosabban talán alacsonyság) tulajdonképpen meg is van hozzá, a 4,6 méter hosszú Rise csupán 1,33 méter magas, szélessége 1,83 méter. Az autót egy 160 Le teljesítményű villanymotor hajtja, amely 160 km/h végsebességhez és 5 másodperces 100-ra gyorsuláshoz segíti az úri játékszert.
A cég negyedik típusa kevésbé sportos, inkább dobozszerű, de nem véletlenül, ezzel ugyanis a taxisokat célozzák meg. A retro stílusú (értsd. London-taxi), 1600 kg-os Electra eCab ötszemélyes, és a 45 kWh akkuval 200 km hatótávot kínál. Az első kerekeket 240 Le teljesítményű villanymotor hajtja.
Az elektromos autózáshoz periféria is kell, de elvileg ezzel sem lesz gond a közeljövőben: az EV Electra bejelentette azt is, hogy mintegy 100 töltőállomást telepít Libanonban, amelyek nap- és szélenergiával működhetnek – állítja az alapító Mohammad. Terveik nagyratörő voltát jelzi az is, hogy a libanoni székhelyű vállalat irodákkal rendelkezik immár Kanadában, Cipruson, Németországban, Olaszországban és Norvégiában is.