Vissza a jövőbe!

Vissza a jövőbe!

Retró húrokat penget a bivalyerős vadonatúj Nissan Z kupé. A Nissan új sportkocsija, bár sokan japán Porschének becézik, inkább a közelmúltban érkezett Toyota Suprát vette célkeresztbe.

Hogy múlik az idő: a Nissan anno 2008-ban mutatta be kompakt sportkocsiját, a 370Z-t. Az utód formavilágát előrevetítő Nissan Z Proto tavaly szeptemberben tűnt fel, most pedig megérkezett a várva-várt sorozatgyártásba kerülő változat, a sorban így vagy úgy számolva hetedik generációnak megfelelő jövevény, amely immár nemes egyszerűséggel a Nissan Z névre hallgat.

A visszakacsintó divatnak megfelelő, azaz retró külsőt kapott újdonság mozgatásáról egy 3 literes biturbó V6-os benzinmotor gondoskodik, amely tisztességes 406 lóerőt és 475 Nm-t ad le. Ennél bővebb adatlistát sajnos nem adtak ki, de a gyártó „mellékesen” megemlítette, hogy kevesebb mint 5 mp alatt van százon az autó. Az előd paraméterein túltesz: a 370Z még a jelzéshez híven 3,7 literes volt, ám turbó nélküli aggregáttal bírt, így a kihegyezett GT-Edition paraméterei is elmaradtak az „öcsikéétől”, bár a 328 lóerőt és a 363 Nm-t sok konkurense irigyelhette tőle. Az elődjénél 0-ról 100-ra mintegy 13 százalékkal jobban is gyorsul a Nissan Z, ahogy elvárható tőle a fentiek ismeretében.  

Az utastérbe a digitalizáció jegyében egy 12,3 colos műszerközpont és egy 8 colos középkonzol került, utóbbi az Android Autóval és az Apple CarPlayjel is kompatibilis. A Performance kiszerelésben a középkonzol képernyője nő egy hüvelyket, de a lényeg nem ez, hanem az, hogy az ínyencek számára egy olyan rendszer is elérhető, amely szűri a külső hangot és felerősíti a motorét.

A 18-19 colos kerekekkel szerelt aszfaltbetyárba a vásárlók egy hatfokozatú kézi- és egy kilencfokozatú automata-váltó közül választhatnak (utóbbi esetében rajtautomatikával kombinálva). A Sport és Performance kivitelben készülő sportkocsi alapára 40 000 dollár (12 millió forint) körül fog alakulni, vagyis a mezőnyben a tudása és a felszereltsége alapján nem számít drága vételnek.

A kész példányokra mindazonáltal még várni kell, az első darabokat várhatóan jövő nyáron vehetik majd át a megrendelők. Az Öreg Kontinens lakóinak viszont üröm az örömben, hogy a Nissan az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt nem tervezi a típus európai forgalmazását. A hetedik generáció sajnos így nem lesz kapható mifelénk, úgyhogy vagy Amerikába, vagy Ázsiába kell utaznia annak, aki szeretne magának egyet.